תרופות להפחתת לחץ דם לפני שינה ושיפור בטיפול

ממצאי מחקר חדש מצביעים על יעילות שימוש "מפוצל" בכדור לפני השינה בקרב חולי סוכרת, להפחתת לחץ דם והפחתת סיכון לשבץ

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורמחלות לב
מכשור למדידת לחץ דם. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by. מאת: Steven-Fruitsmaak

מחקר: נטילת כדור להפחתת לחץ דם לפני שינה מפחית סיכון לשבץ לב ולחץ דם בשינה

סובלים מסוכרת ומלחץ דם גבוה ? ייתכן שעדיף שתיטלו את התרופות להפחתת יתר לחץ הדם גם לפני השינה, על מנת להפחית את הסיכון לשבץ לב ולהוריד את לחץ הדם בשינה. מחקר חדש מצביע על יעילותה של נטילת כדור אחד להפחתת לחץ הדם, לפני השינה, בטיפול בלחץ דם והפחתת סיכון לאירועי לב.

 במחקרם ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של טיפול תרופתי להפחתת לחץ דם בחולי סוכרת מסוג 2, לפני השינה, על לחץ דם וסיכון לאירועי לב קרדיו-וסקולריים (שבץ לב). לשם כך בחנו החוקרים במהלך תרופה של מעל 5 שנים כיצד משפיעה נטילה של כדור אחד או יותר כנגד יתר לחץ דם, בקרב 193 חולות וכן בקרב 255 חולים בני 52 עד 63 שנים, הסובלים ממחלת סוכרת מסוג 2, על לחץ הדם והסיכון לבעיות לב.

 ממצאי המחקר, אשר פורסמו בכתב העת בנושא סוכרת Diabetes Care  על ידי חוקרים מספרד העלו כי חולים שנטלו כדור אחד או יותר כנגד לחץ דם, לפני השינה נמצאו כבעלי סיכון נמוך יותר באופן משמעותי ומובהק ללקות באירוע לב בכ-33%. זאת בהשוואה לחולים שלקחו את אותה כמות כדורים כנגד לחץ דם גבוה, אבל בבת אחת במהלך שעות הבוקר.

יתר על כן, הממצאים העלו כי החולים בסוכרת שנטלו כדור מהתרופה לפני השינה, גם זכו להפחתה בלחץ הדם בעת השינה.

 בנוסף- נמצא כי בחולים אלה, כי על כל הפחתה של 5 mmHg  כספית, שהתבטאה במדידת לחץ הדם, היה סיכון מופחת ב-12% לאירוע לב קרדיו-וסקולרי.

לסיכום, החוקרים מצביעים על כך שבקרב חולים הסובלים מסוכרת, טיפול הכולל נטילת כדור אחד או יותר כנגד יתר לחץ דם, לפני השינה, שיפרה את מדדי לחץ הדם והפחיתה את הסיכון לתחלואת לב ולמוות בעקבות שבץ לב.

דילוג לתוכן