תרופות לשיפור האון הגברי וסיכוי למחלות מין

ממצאי מחקר אודות הקשר בין שימוש בתרופות לשיפור האון הגברי וסיכוי למחלות מין

מערכת האתר

עודכן בתאריך

יחסים זוגייםמיניות האדם
אמצעי מניעה. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-by-sa. מאת: Flegmus

תרופות לשיפור האון הגברי וסיכוי מוגבר להקרעות אמצעי המניעה ומחלות מין

ממצאי מחקר חדש מעלים כי אנשים העושים שימוש בתרופות לשיפור האון הגברי, הם בעלי סיכון גבוה יותר להעברת מחלות מין, כתוצאה מקריעת אמצעי המניעה.

מן המחקר עולה כי אנשים הנוטלים תרופות מעכבות אנזים פוספו-די-אסטרז מסוג 5, 5- PDE – תרופות לשיפור האון המוכרות כלויטרה, סיאליס וכן ויאגרה, עלולים להיות בסיכון מוגבר למחלות מין, בעקבות שיעור גבוה יותר של הקרעות אמצעי מניעה.

ההערכה הייתה כי בקרב גברים המשתמשים בתרופות אלה חל שיפור במשך יחסי המין ובעוצמת הזיקפה – מה שעשוי להגביר את הסיכוי להקרעות הקונדום.

המחקר שפורסם בכתב העת Sexually Transmitted Infections בוצע באמצעות העברת שאלונים בקרב 440 גברים. מכלל המדגם 5.9% דיווחו על הקרעות הקונדום במהלך יחסי מין וגינליים. לאחר התאמה מחקרית- עלה מן השוואה כי הגברים המשתמשים בתרופות לשיפור התפקוד המיני דיווחו על שיעור הקרעות קונדום של יותר מפי 4 בהשוואה לאנשים שאינם משתמשים בתרופות.

יתרה מזאת, מן הממצאים עלה כי התרופות הביאו להתארכות יחסי המין, מה שגרם להגברה של הסיכון להקרעות קונדומים ב-36% בקרב גברים הנוטלים תרופות לשיפור הזיקפה יותר בהשוואה לגברים שלא השתמשו בתרופות אלה.

הקישור למחקר אודות הקשר בין תרופות לשיפור האון לבין הקרעות אמצעי מניעה והגברת הסיכוי למחלות מין

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן