תרופות מזויפות ומשככי כאבים מזויפים נתפסו בת"א

המלחמה בזיופים נמשכת: משרד הבריאות תפס תרופות מזויפות ומשככי כאבים מזויפים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופימיניות האדם
תרופות כנגד בעיות בתפקוד המיני. מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC3-by-sa צילום: SElefant

המלחמה בזיופים נמשכת: משרד הבריאות תפס תרופות מזויפות ומשככי כאבים מזויפים

בפעילות שערך אגף האכיפה של משרד הבריאות העושה מאמצים חוזרים לתפוס תרופות מזויפות ומוצרים המסכנים את בריאות הציבור, בשיתוף השיטור העירוני, משטרת תל אביב והסיירת לביטחון עירוני עיריית תל אביב נערכו חיפושים בקיוסקים בעיר תל אביב. בפעילות זו נתפסו בשני עסקים תרופות מזויפות ומשככי כאבים הנמכרים בניגוד לחוק. המשרד הבריאות ביקשו להדגיש כי פעילותם המיועדת להלחם בנגע מניעת מכירת תרופות ללא רישיון אשר אסורות לשיווק בכלל ובפיצוציות בפרט יסייע למנוע מקרי תחלואה.

ממשרד הבריאות נמסר כי בעת פעילות זו תפס משרד הבריאות :עשרות תרופות מזויפות לרבות זיופי תרופות לשיפור התיפקוד המיני הגברי הכוללות ויאגרות , קמגרה (KAMAGRA) ומשככי כאבים. ממכר תרופות לא מורשות כגון KAMAGRA שמכילות את החומר הפעיל סילדנפיל במרכול או בקיוסק בניגוד לחוק רישוי עסקים ובניגוד לפקודת הרוקחות מהווה הפרה בוטה של תנאי לרישיון העסק מסוג זה ומסכנת את בריאות הציבור." במשרד הבריאות מבהירים כי תופעות הלוואי האפשריות משימוש בסילדנפיל (לשיפור התפקוד המיני) מגוונות וכוללות בין היתר, שינויים בלחץ הדם, נדודי שינה, חרדה, איבוד הכרה, דימום תוך-גולגולתי, פריאפיזם, התקף איסכמי, אירועי לב חמורים ומוות פתאומי.

תרופות לשיפור התיפקוד המיני כגון ויאגרה, סיאליס, לויטרה ואחרות הפכו להיות בשימוש נפוץ במיוחד הן בקרב גברים הסובלים מבעיות זיקפה, אולם שכיחותן הלכה וגברה גם בשל תופעת השימוש בהן לפני קיום יחסי מין גם בקרב צעירים. הסיבות לשימוש בתרופות להגברת התפקוד המיני בקרב צעירים שאינם סובלים מבעיות תפקודיות הן מגוונות כמו שיפור הביצועים, הארכת משך החוויה המינית, ריבוי פעילות מינית, נוהג הזוכה לביקורת רבה.

חלק מן הגורמים לרכישת תרופות מזויפות ומסוכנות לשיפור התיפקוד המיני שלא דרך רופא, הוא הרצון של צעירים לרכוש את התרופות להגברת האון ללא מרשם רופא כיוון שלא יוכלו לקבלן בשל גילם, ולצד זאת קיימים רבים שמעדיפים לרכוש את התרופות בחנויות פיראטיות כדי להמנע מהמבוכה ברכישה באמצעות רופא המשפחה.

הפעילות שערך משרד הבריאות הינה חלק ממערך פעילות רחב כנגד מכירת תרופות בלתי מאושרות למכירה בישראל ובמשרד הבריאות מבהירים כי ינקטו הליכים משמעתיים ופלילים כנגד הקיוסקים וכי ימשיכו בשיתוף גורמי האכיפה להלחם בתופעה ולבצע פעילויות נוספות כנגד בעלי העסקים והמשווקים המוכרים תרופות לא מאושרות המסכנים את בריאות הציבור.

דילוג לתוכן