תרופות נגד הרפס כנגד אלצהיימר ?

ממצאי מחקר חדש מצביעים על יעילות פוטנציאלית של תרופות נגד הרפס בעיכוב התפתחות מחלת אלצהיימר

מערכת האתר

עודכן בתאריך

גיל הזהבאלצהיימר
רונלד רייגן וצ'רלטון הסטון- חלו במחלת האלצהיימר. מקור:ויקיפדיה. צילום:הבית הלבן. באדיבות ספריית הבית הלבן וספריית רייגן.

חוקרים מצביעים על כיוון מחקר חדש: שימוש בתרופות נגד נגיף ההרפס לטיפול במחלת אלצהיימר

האם תרופות המשמשות לטיפול במחלת הרפס  herpes simplex virus -HSV עשויות לסייע לטיפול במחלת אלצהיימר ? מחקר חדש של חוקרים מאנגליה מרמז על תשובה חיובית בכיוון מחקר חדשני.

מחלת האלצהיימר פוגע בכעשרים מליון בני אדם בשנה ברחבי העולם, בעיקר מבוגרים ומתאפיינת בפגיעה בתאי מערכת העצבים המרכזית. המחלה השכיחה במיוחד בקרב מבוגרים הגוררת ניוון של תאי העצב במוח, באה לידי ביטוי בדעיכה של יכולות שכליות ובראשן זיכרון, יכולת הבנה והתמצאות, יכולת קוגניטיביות של חשיבה והסקנה, וכן בדעיכה של יכולות פיזיו-מוטוריות כמו פגיעה ביכולת התנועה. מחקר חדש של חוקרים בריטים מתאר כיוון מחקרי חדשני לטיפול במחלת אלצהיימר באמצעות טיפול בתרופות כנגד וירוס ההרפס.

וירוס ההרפס הוא גורם סיכון הקשור להתפתחות מחלת אלצהיימר– לאנשים שיש להם רכיב גנטי מסוים, באופן המביא להצטברות של חלבוני הקשורים לאצהיימר ובראשם ביטא-עמילואיד β-amyloid וכן phosphorylated tau.

ממצאי החוקרים מעלים כי בניסוי מבחנה- an in-vitro תרופות כנגד הרפס הפוגעות בוירוס בשלב השכפול הגנטי שלו, שלב שהינו פגיע במיוחד ורלוונטי ליצירת החומרים המצטברים במוח במחלת האלצהיימר, נמצא כי התרופות acyclovir, penciclovir and foscarnet היו יעילות במניעת ההצטברות של החלבונים הרלוונטים למחלת האלצהיימר אולם התרופה foscarnet הייתה הכי פחות יעילה.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת PLoS ONE על ידי חוקרים אנגלים מהמחלקה למדעי החיים באוניברסיטת מנצ'סטר ומהמחלקה למחקר נגיפים באוניברסיטת גלזגו בממלכה המאוחדת.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן