תרפיית המפגש של יומי והדי שלייפר

מהי תרפיית המפגש של הדי ויומי שלייפר, שלושת הגורמים המקשרים בשיטת המפגש, סרטי הדרכה, ראיון והסבר אודות הטכניקה לשיפור יחסים בינאישיים וזוגיים

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
חיבור בינאישי חברתי או זוגי באמצעות תרפיית המפגש של הדי ויומי שלייפר. צילום: Alexas_Fotos-Pixabay

מהותה של תרפיית המפגש של יומי והדי שלייפר או גישת התיקון היא שיטה שפותחה על ידי בני הזוג לשיפור קשר בינאישי. התרפייה שפיתחו הדי ויומי שלייפר שהינם מטפלים זוגיים מדגישה את חשיבותם של שלושה גורמים מגשרים בקשר האנושי. זאת בין אם מדובר בקשר חברתי או זוגיות. התרפייה מכונה גם גישת התיקון ובלעז :  EcCT – Encounter Centered Couples Therapy.

הדי ויומי שלייפר הם זוג מטפלים. הדי היא פסיכולוגית קלינית שפיתחה עם בעלה את הטכניקה. זאת לאחר שעסקו רבות בתיאוריית אימגו לטיפול זוגי. תרפיית אימגו ליחסים  Imago Relationship Therapy – IRT.  לאימגו ולשיטתה שפיתחו בני הזוג נקודות חיבור ייחודיות והן עוסקות בחיבור הבינאישי ברבדים שונים.

על פי גישת התיקון של יומי והדי, שלושת המקשרים הם בלתי נראים ויש להם חשיבות רבה בקשר בין בני אדם. זאת בין אם מדובר בקשר בין בני זוג או בין הורים לילדיהם או בין חברים. על פי תרפיית המפגש הדי שלייפר מבארת את שלושת הגורמים שמקשרים בקשר האנושי.

3 הגורמים המקשרים בתרפיית המפגש של יומי והדי שלייפר

על פי גישת התיקון – תרפיית המפגש או גורמים אלה הם :

  1. המרחב – המרחב האמורפי הייחודי הנוצר בדינמיקה הבינאישית שבו שני אנשים נמצאים.
  2. הגשר – הגשר הדמיוני החבוי המחבר בין עולמותיהם השונים של הפרטים. מתאר את האפשרות לגשת זה אל זה במרחב ההיכרות.
  3. המפגש – שבו נוצר החיבור הבינאישי העמוק

לפניכם מספר סרטי הדרכה, רעיון והסבר אודות תרפיית המפגש – גישת התיקון שפותחה על ידי הזוג הדי ויומי שלייפר ועקרונותיה.

1. כוח החיבור – שלושת הגורמים הבלתי נראים של תרפיית המפגש

בהרצאת מתארת הדי שלייפר את עיקרי השיטה שהמציאה עם בעלה יומי שלייפר ומגוללת את מסעה האישי.

בהרצאתה מדגישה שלייפר את החשיבות של היבטים כמו לקיחת אחריות על המרחב מבלי לזהם אותו ברגשות לא מודעים. היא מעניקה טיפים, עיצות והדרכה קצרה על חציית הגשר בשיטת המפגש כמו הקשבה פעילה בלב פתוח, מודעות שונה בראיה שונה למה שכבר קיים ביחסים זוגיים. זאת בדומה לראיה שבלמידת שפה חדשה.

 

 

2. הדי שלייפר אודות שיטת תרפיית המפגש לבני זוג וביחסים חברתיים

ראיון של דב אלבוים עם הדי שלייפר בתכנית מקבלים שבת. בראיון עם הדי שלייפר מפתחת שיטת המפגש המכונה תרפיית המפגש משוחחים על בני זוג על רקע פרשת "תולדות". בראיון מסבירה הדי שלייפר, פסיכולוגית ומטפלת, מנהלת מכון תיקון Learning Center בארצות הברית על יישום העקרונות שבשיטת תרפיית המפגש הכולל התייחסות ל"מפגש" שבבסיס השיטה.

 

 

3. הקשרים הלא נראים בשיטת המפגש של הדי ויומי שלייפר

בראיון עם שירי לופוביץ עם הדי שלייפר מתארת הפסיכולוגית היבטים מזיקים על שיטת המפגש בהקשר של זוגיות. במפגש מפרטת הדי אשר פיתחה עם יומי שלייפר, בעלה את השיטה. בשיחה מפורטים מימדי הקשר השונים בשיטתם של הדי ויומי שלייפר.

בשיחתן משוחחות השתים ומעניקות הסבר על הדפוסים האנושיים הנחשפים בטיפול ממוקד מפגש תרפיית המפגש של הדי שלייפר ומודעות לבחירה שונה. זאת תוך מתן דגש על היבטי יצירת הקשר הבינאישי והאינטימיות באמצעות הגשר, המרחב והמפגש המהווים יסודות של תרפיית המפגש שהמציאו הדי ויומי שלייפר.

 

דילוג לתוכן