תת וריאנט BA.2.12.1 גורם ל60% מההדבקות בארה"ב

הקורונה משנה צורה שוב: תת וריאנט של האומיקרון BA.2.12.1 גורם ל60% מההדבקות בארצות הברית. עלייה של כשלושים אחוזים במספר מקרי האשפוז עקב תת הזן

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
בדיקת קורונה חדשנית. אילוסטרציה: PIRO4D Orlando Pixabay

הקורונה משנה צורה שוב: תת וריאנט של האומיקרון BA.2.12.1 גורם ל60% מההדבקות בארצות הברית. עלייה של כשלושים אחוזים במספר מקרי האשפוז עקב תת הזן. בארצות הברית מדווחים על התפשטות מהירה יותר של תת זן זה. כעת נחשב תת הזן המכונה BA.2.12.1 שהוא נגזרת של וירוס קורונה מסוג אומיקרון לזן הדומיננטי בארצות הברית.

ארצות הברית מדווחת על עלייה משמעותית בקצב ההדבקה בקורונה בכלל, באופן שכעת מתחוור כקשור לתת זן זה. בסופו של השבוע שחלף מספר המאומתים היומי בארצות הברית נשק ל-100 אלף מידי יום. זינוק זה בתחלואה ניכר במדינות השונות בארצות הברית. לצד עליה משמעותית במספר המאומתים החדשים מידי יום, מדווח גם על עלייה במספר המאושפזים מקורונה. מומחים סבורים שעלייה זו קשורה כנראה לעלייה בתפוצתו של זן דומיננטי זה. בהשוואה לשבועות הקודמים, חלה עליה במספר המאושפזים עקב קורונה בקרוב ל-30 אחוזים בארצות הברית.

תת זנים מדבקים יותר אך בגלים הניתנים לחיזוי

על רקע התפשטות תת זן זה, מתחדדות תובנותיהם המחקריות של מדענים בדבר אופי התפתחות זנים חדשים של קורונה. ממצאי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי NATURE העלו כי ווריאנטים חדשים שמתפתחים מהאומיקרון כמו BA.4 ו-BA.5 מדבקים יותר, אך גלי התחלואה בהם ניתנים לחיזוי.

תת זנים אלה, על פי המחקר מדבקים יותר בהשוואה לאומיקרון. הללו מטעים את מערכת החיסון ולכן ההגנה החיסונית מתחלואה בזנים קודמים אינה יעילה כנגדם. ואולם מכיוון שהללו נוצרים מזנים כמו האומיקרון, המדענים סבורים שתת זנים אלה יהיו ניתנים לחיזוי באופן מדויק יותר. זאת בהשוואה לזנים אחרים של הקורונה שנוצרו באופן עצמאי בעבר (קורונה קלאסית, דלתא, אומיקרון) והיו מנותקים אחד מהשני ואינם נחשבים תת זן כמו BA.2.12.1 שהינו תת וריאנט של אומיקרון.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן