יש אלוהים? האשליה הגדולה של הדת- ר.דוקינס

על ספרו של ריצ'רד דוקינס "יש אלוהים? האשלייה הגדולה של הדת"

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: יש אלוהים? האשליה הגדולה של הדת

המחבר : ריצ'רד דוקינס

הוצאת הספרים : ידיעות אחרונות- ספרי חמד וספרי עליית הגג

מספר עמודים : 571

סוג כריכה: רכה

תחום : דת, מדע, אבסולוטיזם, , שורשי המוסר , חינוך, אגנוסטיציזם, אתאיזם, מונותאיזם, פוליתיאיזם, פנתיאיזם, אלוהים, אלוהות, אלים,

תקציר :

 

בספרו "יש אלוהים? האשלייה הגדולה של הדת", עוסק המחבר,  פרופסור ריצ'רד דוקינס, מחבר רבי המכר "הגן האנוכי, "השען העיוור" ואחרים, בהמשגות העל טבעיות בכלל, ויוצא בכתיבה נוקבת וחריפה כנגד מושג האלוהים ונגד קיומו של אלוהים או אלים בכלל.

 

בפרקים הראשונים של הספר עוסק דוקינס ב"השערה בדבר אלוהים" ומעמיק בנושאי הקשורים לקיומם והמשגתם של אלים ואלוהים לסוגיהם, מהותו של הפוליתיאיזם והשקפות דתיות שונות, ראשיתה של החילוניות, ביקורת לוגית על אגנוסטיציזם, סטפן גולד והמונח Non-overlapping magisteria NOMA -, בריאתנות, אסכולת האבולוציוניסטים של צ'מברליין ועוד.

בהמשך עוסק המחבר בטיעונים בזכות קיום אלוהים, בעקרונות שהניח תומאס אקווינס,  טיעונים א-פריורים וא-פוסטריוריים בזכות קיומו של אלוהים- מטיעונים אסתטיים, טיעוני חוויה אישית, הסתמכות על כתבי קודש, טענות בייסיאניות ועוד.

בפרקים "מדוע כמעט ודאי שאין אלוהים", "שורשי הדת" "שורשי המוסר" ובפרקים "הספר הטוב: ורוח הזמן המשתנה", "מה רע בדת?", ובפרק "ילדות, התעללות ומפלט מהדת", עוסק דוקינס בסוגיות כמו הברירה הטבעית, עקרונות אנתרופים, דרוויניזם, יתרונותיה של הדת, פסיכולוגיה אבולוציונית ותוצרי לוואי פסיכולוגיים, פולחן ורגש מוסרי בהיבט דרוויניסטי, כתבי הקודש כמקור מוסרי, ונוגע בסוגיות הקשורות בברית החדשה והברית הישנה, רוח הזמן, אבסולוטיזם, התעללות פיזית ורוחנית, חינוך ועוד.

דילוג לתוכן