10 דרכי התמודדות נגד קרינת טלפון סלולרי

10 דרכים להגנה מפני קרינת טלפון סלולארי

כבר ידוע ברבים הנזק שבחשיפה לקרינת טלפון סלולארי. כיום יש בעולם 1.9 ביליון מכשירי טלפון סלולאריים. לא נראה שמספרם יצטמצם בעתיד הקרוב. הדעות בין המומחים לגבי הנזק הינן חלוקות. דר’ ג’יאורג’ קארלו, לשעבר המדען הראשי של אחת מהחברות הסלולאריות ניהל מחקר בו הושקעו 28 מיליוני דולר לבדיקת בטיחות המכשירים. לדעתו המצב חמור. לפי תוצאות המחקר יש צפי, שכל שנה יהיו בין המשתמשים כ- 500,000 אלף מקרי סרטן – במוח ובאברים אחרים. זאת, בעקבות ריבוי המשתמשים והגדלת עצמת הקרינה של המכשירים.

כבר כעת, מחקרים מצאו קשר, לפחות בתיאוריה, בין שימוש בטלפון סלולארי לבין ריבוי מקרי כאבי ראש, יתר לחץ דם, התפתחות מחלת אלצהיימר בגילאים צעירים יותר וכמובן סרטן. החוקרים טוענים, שאם כי תוצאות המחקרים הן מקדמיות בלבד ויש לאשש אותן, הנזק של הקרינה הוא נזק מצטבר והשפעתו שונה על בני אדם שונים ובגילאים שונים.

טלפונים סלולריים- ניידים. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום: Sakartvelo
טלפונים סלולריים- ניידים. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום: Sakartvelo

איך להגן על עצמנו מקרינת טלפון נייד סלולרי

כדי לצמצם נזקים חשוב מאוד להתחיל מיידית בנקיטת אמצעים אלו:

1. לצמצם עד כמה שניתן את השיחות, לדבר לעניין ואת מה שהכרחי בלבד. במחקר נמצא, ששיחה של 2 דקות בטלפון הסלולארי משנה את הפעילות החשמלית של המוח למשך שעה.

2. תמיד להעדיף, אם ניתן, לשלוח הודעה כתובה.

3. לשקול להחליף את המכשיר הסלולרי לכזה שיש בו עצמת קרינה הנמוכה ביותר. כאשר מתקשרים או מקבלים שיחה עוברת הקרינה באמצעות גלים אלקטרומגנטיים. החוקרים אינם יודעים בצורה ברורה עד כמה גלים אלו פוגעים בבריאות באופן מצטבר לאורך זמן מסוים. בקישור הבא יש מידע אודות מכשירים הפולטים פחות קרינה:
http://www.ewg.org/cellphoneradiation/Get-a-Safer-Phone

4. להשתמש באוזניות או בדיבורית. אין כיום די מידע עד כמה שימוש בדרכים אלו יצמצם את מידת הפגיעה. אך כן יודעים היום שהכמות הגדולה ביותר של הקרינה קיימת כאשר המכשיר ליד האוזן ואז הפגיעה היא באונה הרקתית של המוח. חלק מוח זה מטפל בשמיעה, זיכרון לטווח ארוך, דיבור וראיה.

5. לא להניח את הטלפון על הגוף או על המותניים בזמן השימוש בו. הקרינה הנפלטת אז פוגעת ברקמות רכות שבגוף. אצל גברים שהרבו להחזיק טלפון סלולארי באזור המותניים הייתה ירידה של שליש בכמות הזרע.

6. כשמקבלים שיחה ועדיין לא מוגנים – לא לענות מיד. קודם לכן, להתחבר לאמצעי ההגנה, כמו דיבורית או אוזניות.

7. לא לדבר בטלפון הנייד בתוך מעלית ולא בתוך מכונית. מחסום המתכת מאלץ את המכשיר להגביר את מידת הקרינה שלו, כדי לאפשר קשר.

8. לשים לב לרמה של הקליטה המצוינת בקווים במסך המכשיר. אם הרמה יורדת, לשקול לדחות את השיחה. סימון של קליטה נמוכה פירושו, שיותר קרינה דרושה כדי לשוחח.

9. מומלץ להתגונן מפני שדות אלקטרומגנטיים באמצעות התקן שיעילותו למטרה זו הוכחה מחקרית.שימוש כזה מחזק את שדה האנרגיה הביולוגית של האדם ואת המערכת החיסונית, כנגד השפעות מזיקות של השדות האלקטרומגנטיים בכלל.

10. אותם תוספי מזון כמו גלוטטיון וקואנזים Q-10, המסייעים לבריאות, יועילו גם לצמצום נזקי קרינה. כמו כן, מלטונין, אבץ וג’ינקו בילובה יועילו.
לסיכום, כאשר אדם שוקל בדעתו את אמצעי הזהירות השונים, עדיף שיחשוב על מה שאמר ליף סאלפורד, מנהל המחקר אודות קרינות באוניברסיטת לונד בשבדיה: “החשיפה שמרצון של המוח לקרינה אלקטרומגנטית מטלפון סלולארי מהווה את הניסוי הביולוגי הנרחב ביותר שנערך על בני אדם אי פעם”.

מקורות
http://www.emf-health.com/articles-10tips.htm
http://www.cancer.gov/cancertopics/factsheet/Risk/cellphones
Ten ways to protect yourself from harmful cell phone radiation
August 24, 2013 by: J. D. Heyes

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466


דילוג לתוכן