האם 3 ישראלים חולי קורונה יוחזרו מיפן?

שלושה ישראלים שנדבקו בנגיף וחולים בקורונה הורדו מהספינה “דיימונס פרינסס”.

ישראל נערכת להבאתם של אזרחיה הנמצאים על ספינת “נסיכת היהלום” מול חופי יפן בתנאי בידוד הגנתי: ​משרד הבריאות בתיאום עם משרד החוץ מודיע כי כעת ישנם שלושה ישראלים שאובחנו כחולים בנגיף הקורונה מקרב נוסעי הספינה “נסיכת היהלום”. נוסעת ישראלית נוספת אובחנה אתמול עם נגיף הקורונה מקרב אלפי הנוסעים ומצטרפת בכך לשני ישראלים נוספים שאובחנו כחולים. מאות מנוסעי הספינה ממדינות שונות נדבקו בנגיף הקורונה.הנוסעים מארצות הברית מפונים מיפן אל מדינתם. החולים בספינה נדבקו במחלת נגיף הקורונה בספינה העוגנת בחופי יפן – דיאמונד פרינסס- ספינת נסיכת היהלום. לצד זאת עולה השאלה לגבי החזרתם ארצה של שלושת החולים הישראלים שנמצאו כחיוביים בבדיקת הנגיף והתשובה מתי יוחזרו לישראל.

הנוסעת הישראלית הורדה מהספינה ומטופלת עם שני ישראלים נוספים שחלו בקורונה בספינה. הפרופסור איתמר גרוטו, משנה למנכ”ל משרד הבריאות נועד ביחד עם שגרירת ישראל ביפן, יפה בן ארי, עם נציגי משרד הבריאות היפניים, במטרה לסכם את מצבם ואת שחרורם של הנוסעים הישראלים בספינה דיימונד פרינסס מהבידוד. בתוך כך הורה משרד הבריאות על הרחבת הנחיות הבידוד הביתי של ישראלים החוזרים ממדינות באסיה עקב חשש להידבקות בנגיף הקורונה.

3 ישראלים חולים בקורונה מקרב נוסעי ספינת נסיכת היהלום העוגנת מול חופי יפן. צילום אילוסטרציה: Pixabay By Pava
3 ישראלים חולים בנגיף קורונה מקרב נוסעי ספינת נסיכת היהלום העוגנת מול חופי יפן. צילום אילוסטרציה: Pixabay By Pava

הערכות לקליטת הישראלים חולי הקורונה בישראל

במקביל הורו ראשי מערכת הבריאות למרכז הרפואי להערך לקליטת הישראלים בהגיעם לישראל. משרד הבריאות מציין כי בית החולים שיבא תל השומר (המרכז הרפואי שיבא) “ערוך לקליטת הישראלים ביחידה נפרדת שתאויש על ידי צוות ייעודי ונפרד שהוקצה לצורך משימה זו בלבד. במהלך שהיית המטופלים ביחידה הייעודית, ימשיך המרכז הרפואי שיבא בפעילותו השוטפת, וזאת תוך הפרדה מלאה – פיזית ותשתיתית – ממתחם הבידוד.”

משה בר סימן, מנכ”ל משרד הבריאות ציין כי “כל הטיפול בהבאת הנוסעים מהספינה הוא אירוע לוגיסטי ורפואי מורכב וזה מבחינתי המקום להודות לכלל הגופים שלוקחים בכך חלק.”
הוא ביקש להודות למד”א שתטפל בהבאת החולים בהערכות מיוחדת אל בית החולים שיבא ולבדיקות רפואיות, וכן לכלל חברות הביטוח מגדל, הראל, כלל ופספורטכארד שחכרו את המטוס ומסייעים בהבאתם של הנוסעים הישראלים ארצה.

שר הבריאות חה”כ ליצמן ציין: ״אנחנו עובדים בתיאום עם שלטונות יפן, משרד החוץ וכל גופי החירום במדינה על מנת להשיב ארצה את הנוסעים על הספינה בשלום, נעשה זאת תוך הקפדה יתרה על בריאות אזרחי מדינת ישראל והפקדה על בריאות הנוסעים. הנחיתי את בית החולים להערך למהלך הלוגיסטי המורכב״

פרופ’ אלחנן בר-און, מנהל המרכז לרפואת אסונות בשיבא: “המומחיות שלנו היא בהובלה ובטיפול במשימות חירום לאומיות, וכך נעשה גם במקרה זה – במקצועיות ובאחריות”.

על פי דיווחי משרד הבריאות מצב שלושת הישראלים החולים בקורונה הינו קל והם נמצאים תחת טיפול בבית חולים ביפן ויתר הישראלים עוברים בדיקות לגבי הימצאות הנגיף.

בתוך כך הודיע משרד הבריאות כי היום התקיים דיון עם מנכ”לית ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס לגבי ממשק עבודה משותף בים ועדת הבחירות המרכזית לבין משרד הבריאות וזאת על מנת להבטיח את קיומן של החירות בישראל כסדרן.