4 שיטות טבעיות להעלים קמטים באופן טבעי

קמטים, קמטוטים, קמטי הבעה וחריצים קלים בעור הפנים מטופלים במגוון טכניקות. למרות החשיבה מקובלת, ניתן לטפל בקמטים גם באמצעים טבעיים, בשיטות לא כימיות, ובעזרים של תרופות סבתא ותכשירים מן הטבע. אין מדובר במעשה קסמים של שיפור פני העור בזמן קצר. לא מדובר בהעלמת קמטים בתוך שעה כפי שטיפולים פולשניים עושים. תרופות טבעיות לא מסייעות באופן מיידי כמו הזרקה חומצה היאלורונית או מתיחת פנים. יחד עם זאת טיפוח העור לאורך זמן בתכשירים טבעיים ובהזנה של העור והגוף באופן מעמיק תסייע לעורנו לאורך זמן. זאת בניגוד לטיפולים מיידים כמו הזרקות שמסייעים לעור הפנים אך חולפים במהרה.

שיטות טבעיות להפחתת קמטים במקום טיפולים כימיים

כיום הנטיה של מרבית החל מתכשירים כימיים, תרופות, קרמים ומשחות, המשך בזריקות בוטוקס או חומצה היאלורונית וכלה במניפולציות וטיפולים מכניים כמו לייזר. ניתוחים משמשים אף אף להעלמת קמטים. אך הללו גובים מחיר יקר. לכן לצידם או אף במקומן ניתן להשתמש בשיטות טבעיות, פשוטות וטובות ולטפח את העור והגוף גם יחד.

טיפוח עור הפנים באמצעים טבעיים. צילום: Pixabay Alexandr Ivanov
טיפוח עור הפנים באמצעים טבעיים. צילום: Pixabay Alexandr Ivanov

גנטיקה וחשיפה לשמש וחומרים (כמו חשיפה לעשן סיגריות) משפיעים מאוד על עור הגוף ובפרט עור הפנים. פעולות פשוטות שננקוט עשויות לסייע להאט את התהליכים הללו של הזדקנות עורנו. פעולות פשוטות הכוללות שמירה על בריאות הגוף המשליכות על בריאות העור, טיפוח יומיומי של הפנים באופן שיפחית את היובש בו, מסיכות פנים ושיטות טבעיות להעלים קמטים באופן טבעי מסייעות מאוד.

 

4 שיטות טבעיות להעלמת קמטי פנים

ממסכות פנים ייחודיות להזנת העור ועוד שמנים: אילו תרופות סבתא או טכניקות טבעיות פשוטות עשויות לסייע לנו להעלים קמטים באופן טבעי ?  לפניכם רשימה של  4 שיטות טבעיות להעלמת או הפחתת וטשטוש של קמטים באופן טבעי:

1. מסיכת פנים נגד קמטים

לפניכם רעיונות למספר מסכות פנים להזנת העור שעשויות לסייע בשיקום העורף חידושו והפחתת קמטים בפנים וקמטוטים:

א. מסכת פנים לקמטים של דבש עם מעט מיץ לימון בשילוב מעט שמן זית

ב. מסכה לעור הפנים עם יוגורט, דבש ואבוקדו לטיפול בעור הפנים

ג. מסיכת עור פנים עם מיץ לימון או תפוז, בננה, דבש ויוגורט

ד. מסיכת מלפפון ויוגורט בשילוב חלבון ביצה.

שימו לב שאפשר לשלב במסכות גם אבקת קקאו, כורכום טחון וגם קמומיל.

2. הזנת העור בשמנים וחומרים מזינים

שימוש בשמנים מסייע לשמירה על עור הפנים וטיפול בקמטים וקמטוטים בפנים. הוספת שמנוניות לעור מסייעת להפחתת היובש. יובש בעור הפנים קשור מאוד להווצרות קמטים.

אפשר להעזר כנגד קמטים בשמן נרולי – שמן פרחי עת תפוז מר או בשמן רוז היפ. כמו כן, ניתן להעזר בשמנים כמו שמן זית או שמן קוקוס. ניתן לערבב את השמנים ולמרוח על האזורים בהם יש קמטים פנים.

כמו כן ניתן להשרות על עור הפנים עיסה של שמן קוקוס או שמן זית מעורבב עם מחית שעשינו ידנית על ידי מעיכת מעט פירות הדר עשירים בויטמין E וויטמין C לשיפור עור הפנים. פירות הדר מומלצים הם לימון ותפוז. ניתן להוסיף לתערובת זו אלוורה.

3. תזונה בריאה לטיפול קמטים.

שתייה של מספיק נוזלים לצד תזונה איכותית של מזונות על ומאכלים מסוימים מסייעת כנגד קמטים כשיטה טבעית. תזונה טובה עשירה בויטמינים, במינרלים ובמים תורמת לבריאות עור הפנים ועור הגוף. תזונה לא טובה פוגעת ביכולת התחדשות תאי עורנו ובהרכבם. צריכה של מינרלים וכן ויטמינים עשויה לסייע.

פירות יער מכילים מגוון נוגדי חימצון, סיבים תזונתיים ואנטי אוקסידנטים המועילים לבריאות עורנו, האטת הזדקנות העור וסינון השמש. מזונות עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3 כמו סויה או דגים כמו סלמון, אצות ומרווה המכילים אותה יחד עם רכיבים המסייעים לעור הפנים. שתיית תה ירוק מסייעת גם היא להפחתת העקה החימצונית והורדת הדלקתיות. זאת מלבד תכונות אנטי אייג’ינג של התה הירוק.

אם אתם אוהבים קקאו ייתכן והוא עשויה לסייע גם כן. גם מזונות המכילים קקאו מסייעים לבריאות הפנים. יחד עם זאת לעיתים קרובות שוקולד המכיל כמובן קקאו מכיל הרבה סוכר מעובד ושומנים רווים ולכן לא מועיל. הפתרון: שוקולדים איכותיים או שוקולד תוצרת בית.

נוסף על כך ניתן להעזר במיצים טבעיים כדי לסייע לעור גופנו לקבל הזנה חיונית.  לעומת זאת מאכלים המכילים שומן טרנס, שומן רווי, סוכרים מעובדים ומאכלים היוצרים חומציות גבוה פוגעים בעור.

 

4. פעילות גופנית

פעילות ספורטיבית והנעת הגוף בהתעמלות שומרת על בריאות הגוף הכללית. אך לעניין בריאות עור הפנים והגוף, לשמירה על אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית יש חשיבות בהמרצת הגוף. פ

עילות גופנית משפרת את זרימת הדם בכלל גופנו. פעילות ספורטיבית גורמת להגמשה של עורנו וזה כולל גם את עור הפנים ואת המצל והעיניים. הליכה של מעל 30 דקות מידי יום 5-6 ימים בשבוע לצד פעילויות ספורטיביות מתונות אחרות בהתאם למצבכם הבריאותי יסייעו גם הם.

ממצאים מחקריים העלו כי לא רק פעילות גופנית מתונה כמו הליכה מסייעת לבריאות העור. אלא גם פעילות בעצימות יותר גבוה כמו ריצה. המחקר הראה כי אנשים שעסקו בריצה היו בעלי קשרי קולגן-גלוקוז רבים יותר מה שעיכב את הזדקנות עורם בזמן הזדקנות שווה ערך לעשור!