4 הצעות פעילות גיבוש

4 הצעות פעילות גיבוש: משחק פעילות ייחודית גיבוש לקבוצות - יוצרים אומנות, פעילות גיבוש לעובדים - סופרים לאחור וטריוויה על העובדים ללא הכנה

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהחינוך, חברה, משפט
הצעות פעילות גיבוש מהנות: משחקי גיבוש מהנים.Pixabay Shelley Shang

פעילות גיבוש מסייעות לשיפור הקשרים בין חברי קבוצה. בין אם מפיקים פעילות גיבוש לחברי צוות עובדים, למנהלים, משחקים לעובדים או גיבוש צוות במחלקה, ענף או ארגון. ישנם סוגים שונים של פעילויות גיבוש. לפניכם 4 הצעות למשחקים לעובדים, פעילות גיבוש לצוות לעובדים. אין זה משנה אם מדובר בפעילות גיבוש למנהלים או לעובדים. או אם מדובר בפעילות גיבוש בערב גיבוש לצוות או ביום כיף של פעילות עובדים או משחק ODT. הפעילות

הצעות פעילות גיבוש ייחודיות: 4 משחקי גיבוש מהנים

להלן ארבעה משחקי גיבוש ייחודיים. נוכל להשתמש בהם כפעילות גיבוש בכל פורמט שהוא. בין אם מדובר במשחק במסגרת יום כיף לעובדים. או אם נשחק בהם במסגרת ערב גיבוש לצוות. ואף נוכל להעזר במשחקים אלה גם כפעילות גיבוש לקבוצות, ערב מחלקה או יום פעילות פיתוח ארגוני.

פעילות גיבוש צוות יכולה להעשות באמצעות מומחים והפקה או באופן עצמאי על ידי מי מהצוות או האחראי על כוח אדם, משאבי אנוש או פיתוח ארגוני.

פעילות גיבוש לצוות – טריוויה אישית

להלן הצעה ראשונה למשחק פעילות גיבוש לצוות עובדים או חברים בו נוכל לשחק. אפשר כמובן לשנות את המשחק, להוסיף חלופות או לעבותו. חידון טריוויה אישית להפעלה של גיבוש קבוצתי.

כל משתתף נדרש לכתוב על דף נייר משהו שהוא אוהב לעשות בשעות הפנאי. למשל לראות סדרה מסוימת בנטפליקס, לגלוש, לצאת לטיולים בטבע או לשחק בפלייסטיישן. כל המשתתפים מכניסים את דף הנייר שלהם לקופסה. מערבבים את הקופסה. ואז המנחה מוציא את הפתקים אחד אחד. המשתתפים של הקבוצה נדרשים לנסות ולנחש מי כתב את הטקסט.

מי שמנחש נכון זוכה בנקודה. לאחר ארבעה ניחושים שגויים, מי שהתחביב הוא שלו מקבל את הנקודה ומספר על התחביב או ההעדפה קצת יותר לעומק.

ניתן גם לחלק לקבוצות של שלושה אנשים והקבוצה שניחשה הכי הרבה פעמים נכון היא הזוכה. נוכל לשחק את המחשק גם כאשר המשתתפים מתבקשים לכתוב תחביב שלהם. זאת במקום שהם יכתבו העדפה של פעילות שעות הפנאי. נוכל גם לבקש מהמשתתפים לעשות את הפעילות באמצעות כתיבה של משהו שהם הכי לא אוהבים. כלומר כל משתתף כותב משהו שהוא הכי לא אוהב לעשות. למשל לשאוב אבק, או לנקות כלים או לצפות בתכנית מסוימת. או שהוא לא אוהב לאכול אוכל מסוים.

 

פעילות גיבוש לעובדים – סופרים לאחור

לפניכם הצעה נוספת לפעילות גיבוש לעובדים שניתן לשלב ביום כיף, ערב גיבוש לעובדים או סדנאות גיבוש. בפעילות גיבוש היתולית זו כל חברי הצוות עומדים באופן שיוצר מעגל. המשתתפים עוצמים עיניים וללא תיאום ביניהם מתחילים לספור מ20 עד 10 לאחור. עם זאת הכללים הם המשתתפים לא יכולים לספור לפי סדר עמידתם ואסור ששני משתתפים יאמרו ביחד את אותו מספר. ניתן לשחק את המשחק גם עם אותיות האלף בית או מספרים בספירה רגילה (לא לאחור).

 

מעוניינים בפעילות גיבוש מוצלחת ייחודית ומוצלחת לעובדים, מנהלים, לקבוצה או לצוות מטובי המומחים ? צרו קשר בייעוץ טלפוני  050-733-2500  ללא תשלום. או השאירו פרטים במייל או בטופס יצירת קשר.

 

פעילות ייחודית גיבוש לקבוצות – יוצרים אומנות

פעילות גיבוש ייחודית המצריכה הפקה והכנה מראש היא יצירת אומנות משותפת. בפעילות זו מחלקים את הצוות או הקבוצה לזוגות או שלשות. כל שניים או שלושה משתתפים מקבלים קנבס- משטח עבודה וכמה מכחולים ונדרשים ליצור במשותף ציור ייחודי.

בשלב הראשון של הפעילות הקבוצות של הזוגות או השלשות יידרשו לבחור נושא לציור. בשלב השני הקבוצות הקטנות יחליטו מה הסגנון שהם מנסים לצייר בו. למשל ציור משותף בסגנון קוביסטי, ציור ריאליסטי או אבסטרקטי.

בשלב השלישי הזוגות או השלישיות יחלו במלאכת הציור. האדם המבצע את ההפעלה יוכל לסייע להם, לעבור ביניהם ולתת להם דגשים לגבי שיפור הטכניקה, שיתוף פעולה והעצמה.

בפעילות גיבוש זו נוכל להשתמש בתוצרים של הפעילות המשותפת בסוף ההפעלה. כך נוכל לתלות בחדר הישיבות, בחדרים ובמזדרון יצירות ממוסגרות של מי מהצוותים שרוצה בכך. אם מעונינים להוסיף מימד תחרותי ניתן לבקש מהמשתתפים לדרג בעילום שם את הציור הכי יפה. מי שהציור שלו מדורג כיפה ביותר יכול לזכות בפרס.

במידה ולא רוצים להכנס להוצאות ולרכוש ציוד אומנות כמו משטחי קנבס וצבע, ניתן לערוך את הפעילות באמצעות משטחי עבודה אחרים. למשל נוכל להשתמש בבריסטול או דף עבה או מצע אחר. נוכל לדוגמה להשתמש בצבעי עפרון או צבעי מים.

עוד רעיונות לפעילות גיבוש

רעיונות לפעילות גיבוש אחרות יכולות לכלול למשל משחקי היכרות לגיבוש, משחק ים יבשה מתוחכם, אמת או שקר היתולי, שאלות גיבוש צוות מחלקתיות של נכון לא נכון, חדר בריחה משרדי, המירוץ למליון מחוץ למשרד או בתוכו משחק קהוט משותף או חידון טריוויה ייחודי, או אפילו שאלון מה אתה או את מעדיפים?

אפשר לשחק ולשלב את הפעלות הגיבוש הללו בערבי גיבוש לעובדים, פעילות ליום למידה חוויתי לארגון או לקבוצה בו או יום כיף לצוות עובדים. חשוב לזכור לשים לב לבצע תכנון מקדים ומחשבה לגבי מהות הפעילות, התאמתה לקבוצה, מטרותיה ותוצריה תוך גילוי רגישות לעובדים והנושאים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן