40 רעיונות מה לעשות כשמשעמם לי

אילו פעילויות מעוררות עניין ומהנות אפשר לעשות כשמשעמם בבית ? “משעמם לי, מה לעשות?” שואל הנער את חברו. “משעמם לי בעבודה, מה עושים?” כותב הבחורה הצעירה בפייסבוק לחברתה. בין אם מדובר בשיעמום בבית בשעת בידוד, שיעמום במשרד במהלך יום העבודה, שיעמום עם החברים בזמן שהות משותפת, שיעמום הוא תופעה אופיינית לבני אדם ובעלי חיים כשאר הם חשים שהגירויים מהסביבה שלהם והגירויים המחשבתיים אינם מעוררים בהם עניין מספיק. ניתן לבצע חלק מהפעילויות הללו בבית. חלקם אפשר לעשות לבד. חלקן עם אחרים כמו בני משפחה או חברים. חלק מהרעיונות מה לעשות כשמשעמם אפשר לעשות גם בזום מרחוק.

דוגמאות שאספנו מהרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט לגבי שיתוף של שאלות המבקשות מענה, פוסטים, קושיות, אתגרים, שיתופים, תסכולים ושאלות חוזרות על עצמן בווראיציות שונות אך המהות דומה: מה לעשות כשמשעמם לי בבית?, מה לעשות עם עצמי ? מה לעשות עם הילדים ? איך להעביר את הזמן עם חברים? “משעמם לי במשרד, מה עושים עם השיעמום? איך להפסיק להשתעמם ואיזה פעילויות לעשות כדי שלא ישעמם?, אני משועמם. משעמם לי בחיים, יש למישהו הצעות מה לעשות ? אז מה בכל זאת יש בקשת ההצעות לרעיונות להפגת השעמום ולהכנסת עניין לחיים?

מה לעשות כשמשעמם בבית? צילום: Pixabay Alexandr Ivanov
רעיונות מה לעשות כשמשעמם בבית? צילום: Pixabay Alexandr Ivanov

40 הצעות לפעילויות כשמשעמם לי

אז לכל מי שמרגיש שמשעמם לו בכל סיטואציה שבה הוא מצוי, תהא הסיבה אשר תהא, לפניכם 40 רעיונות מעניינים מה עושים עם השעמום:

אילו פעילויות מומלצות אפשר לעשות בבית כשמשעמם :

1. ריקוד: ללמוד איך לרקוד סלסה, לשפר את מיומנות הטוורקינג או אפילו ללמוד לרקוד היפהופ אם אם כבר יודעים איך, אז להשתפר וללמוד תנועות וריקודים חדשים.

2. לנגן או ללמוד איך לנגן בגיטרה, פסנתר אורגן (קלידים) או כלי מוסיקלי אחר שמתחשק לכם. אף פעם לא מאוחר להכנס לקצב.

3. לעשות דיאטה מגוונת. להתחיל לתכנן וליישם תוכנית דיאטה שמירה על המשקל. למצוא תפריט תזונתי שמתאים לצרכים שלנו ולכתוב אותו לפרטים כדי שבכל יום יהיה לנו גיוון תזונתי ויחד עם זה, נאכל בריא ומזין.

4. לבשל אוכל שאוהבים או לאפות משהו טעים. אם בדיאטה עסקנו, אז כחלק מהתחלתה אפשר להכין אוכל טעים שאוהבים, ואולי גם כזה שישמור על המשקל והבריאות. לא מאוחר להתחיל להכין אוכל בבית ולהנות ממה שיש למטבח ואומנות הקולינרית להציע לנו. אפשר להעזר בספרי מתכונים, בבני משפחה, קורס או  הדרכות או בסרטונים וסדנאות באינטרנט. אז מה דעתכם להכין גלידה ביתית ?

5. ליצור תוכנית אימונים לפעילות גופנית וכושר ולהתחיל להתאמן כדי להתחטב, לשמור על הגזרה ולהגביר את היכולות הפיזיולוגיות שלנו ולשמור על בריאות.

6. להפגש לבילוי ספורטיבי משותף או לבדנו. לשחק כדורעף, כדורגל, לגלוש על הקרח, לשחות, להתאגרף, לרקוד זומבה, להנות מתרגילי שיעורי פילאטיס בזום או סרטוני תרגול  או להסתובב על סקייט בורד או רולרבליידס עם חברים או בני משפחה יכול להיות מהנה. אך גם אם אנחנו מסוגרים בבית, אפשר לשחק קליעה למטרה, באולינג מאולתר, כדורגל בחצר או כדורסל ברחבת הכניסה לבית, על סל מאולתר.

7. להתחיל בפעילות גופנית שמיועדת לשפר את היציבה, להגביר את רמת האנרגיה ולחזק כמו שיטת אלכסנדר, יוגה, פלדנקרייז או טאי צ’י.

8. להתחיל לצאת לבד או עם חברים לריצות או להליכה מהירה

9. להשתתף בפעילות הקשורה לאומנויות לחימה או לתרגל בבית לבד בעזרת סרטונים והדרכות, קורסים והנחיות ברשת. אפשר לעסוק באומנויות לחימה כמו קרב מגע, איגרוף, ג’ודו, או קונג פו.

10. לכתוב סיפורים למגירה או אפילו להתחיל לכתוב ספר על כל נושא שמענין אותנו. כתיבה יכולה לגרום ליצירתיות, להנאה ולעניין רב. בחרו את התחום והאופן שמתאים לכם ביותר בלי לחץ.

11. לכתוב שירים. אם חלמתם להיות עומר אדם והמילים מתגלגלות לכם על הלשון, תתחילו לחרוז בעוז ואת הלב לאוורר.

12. כתיבת יומן אישי שמתאר את החוויות שעוברות עלינו במהלך היום, מטרות, יעדים, רגשות, קשיים ותשוקות.

13. פיסול ועיסוק באומנות פלסטית. יצירה באמצעות שימוש בחומרים עשוי להיות בדיוק מה שיגרום לנו לעניין כשמשעמם.

14. לצייר או לאייר עשוי להפיג את השעמום. יש טכניקות וסגנונות ציור שונות ואפשר לבחור להתחיל לצייר גם אם ציור הוא לא הצד החזק שלנו.

15. ליצור מוזיקה אלקטרונית. אם לנגן על גיטרה או לתופף על מערכת תופים אלקטרונית זה לא מה שמעורר בכם עניין, תוכלו להלחין וליצור טראקים של מוזיקה באמצעות תוכנות ליצירת מוזיקה וסימפול. לופר כבר אמרנו ?

16. גרפיקה ממוחשבת. אם ציור עם מכחול וצבע פחות מושכים אתכם, תוכלו להנות מאומנות דיגיטלית, תוכנות עיצוב, גרפיקה, אנימציה ותלת מימד.

17. לקרוא ספרים. קריאת ספרים עבור חלק מהאנשים יכולה להצית את עולם הדמיון ולגרום הנאה אפילו יותר מסרט טוב. זה הזמן לנסות.

18. להקשיב למוזיקה . אפילו אם מיציתם כבר את ההאזנה לשירים האהובים עליכם, תמיד אפשר להפיג את השיעמום באמצעות הקשבה למוזיקה חדשה, אמנים מיוחדים והמלצות מהרשת או מחברים על שירים טובים.

19. העשרה באמצעות צפייה בהרצאות והדרכות על נושאים יישומים או תיאורטיים כמו רפואה, יזמות, פילוסופיה, כלכלה, פסיכולוגיה, שיווק, עסקים או מדע. ערוצי TED מציעים הרצאות מרתקות מפי מומחים ומובילים בתחומם בשלל נושאים מרתקים.

20.  לשפר את כישורי השפות שלנו, ללמוד שפה חדשה או לשפר שפות שאנחנו פחות טובים בהן. שעמום הוא זמן מצוין להתחיל בלימודי אנגלית, קורסים בשפות זרות שתמיד רצינו לדעת או שיפור השפה. גם למי שכבר יודע אנגלית או שפות אחרות ניתן להשתמש בזמן הפנוי לשפר את האנגלית או ללמוד ספרדית. אפליקציות או קורסים מקוונים או אפילו קורסים בלימודים בכיתה יכולים להכניס אותנו למסגרת ולאפשר לנו להשתפר בידיעת שפות.

21. לשחק עם חברים במשחקי רשת. אם החברים שלכם לא זמינים למפגש, תמיד אפשר לשחק באחד ממשחקי האינטרנט מרובי המשתתפים. ניתן גם לשחק משחקים חינוכיים לילדים שהינם ערכיים מהנים המעוררים חשיבה ולימוד.

22. משחקי קופסה בבית. אם מיצינו את הבילויים מול המסך, אפשר להפגש עם חברים למשחקים כמו טאקי, מונופול או קטאן.

23. לשחק עם חברים או באינטרנט משחקי קלפים. משחקי קלפים כמו פוקר, בלאק ג’ק, או רמי, גם אם המשחק הוא לא על כסף, יכולה להיות דרך מהנה להפיג את השעמום ביחד.

24. לשחק במשחקי לוח ומשחקי קוביות – למשל לשחק דמקה, שש בש או אפילו שח מט.

25. לשחק במחשקי הגיון, מחשבה וחידות עם בני הבית, חברים או משפחה. ישנם ברשת משחקים מגוונים שבאמצעותם אפשר לשבור את הראש ביחד בחידות מהנות ומשעשעות.

26. לפתור תשבצי הגיון, תשחצים, סודוקו או תשבצים אחרים.

27. לסדר את הבית או את החדר. כשחבר מציק לך כבר יותר מידי ולא מפסיק לומר לך “משעמם לי, מה לעשות?” וכל הפתרונות שהצעת לא מעוררים בו עניין, תוכל לסיים את הדיון בלהציע לו לסדר את הבלאגן בחדר.

28. לעצב מחדש את החדר או את הבית. שיעמום הוא הזדמנות מצוינת לצבוע קיר בחדר, לצייר גרפיטי קטן ליד המיטה, להוסיף מדבקה מיוחדת מאלי אקספרס או לשנות את הריהוט, לעמד אותו מחדש או להוסיף או להחליף פריט עיצובי.

29. לנקות את המחשב מקבצים מיותרים או לנקות את הטלפון הסלולרי מתמונות וסרטונים מיותרים או לנקות את האי מייל מתכתובות ישנות ומיותרות.

30. לצפות בסרטים מיוחדים בז’אנר שאתם לא מכירים. אוהבים סרטי אימה? תנסו לגוון עם סרט פעולה מהיר ועצבני. תוכלו להעזר בהמלצות של הסובבים אתכם ובהמלצות ברשת לבחירת סרטים מענינים.

31. להרכיב פאזלים. ישנם פאזלים קלאסיים ברמות קושי שונות ויש למי שממש מיצה, גם פאזלים תלת מימדיים.

32. לצלם תמונות או סרטונים מעניינים, מיוחדים ושונים, במעין פרויקט צילום. לבחור נושא ולהתמקד בו – למשל לצלם במהלך היום את הכלב או החתול שלך במקומות שונים בבית ובסוף לאחד את כל התמונות המוקטנות לכך שירכיבו צורה של חתול באחת האפליקציות. אפשר לצלם תמונות או סרטונים ואז להנות מלהוסיף להם פילטרים, לעבד אותם, לשנות אותם או פשוט להשתמש בהם כמו שהם.

33. ללמוד לעשות טריקים, קסמים ופעלולים כיפיים. ניתן גם לעשות ניסויים מדעיים ביתיים מיוחדים בבית. אפשר לעשות לבד או עם בן משפחה ניסוי מדעי מהנה באמצעות מרכיבים זולים כמו סודה וחומץ שנמצאים ברוב הבתים.

34. לצבוע. צביעה של איורים כמו מנדלה כבר מזמן הפכו להיות תופעה נפוצה אבל אם מיציתם את צביעת המנדלות תוכלו להשתמש בתוכנות, אפליקציות או אתרים ליצור מנדלות בעצמכם ואז לצבוע אותן או לצבוע תמונות באמצעות תוכנות ואפליקציות מיוחדות.

35. להתנדב או פשוט לעשות משהו טוב עבור מישהו. הרשת מלאה בהזדמנויות לעזור לאחרים.

36. לפתוח ערוץ או עמוד ברשת חברתית או בבלוג בנושא מסוים שאתם אוהבים. כך למשל אפשר לפתוח עמוד מיוחד בפייסבוק בנושא כלבים, עמוד אינסטגרם של צילומי טבע, או עמוד Tik Tok עם שירים של ג’סטין ביבר או אמינם. גם ערוץ יוטיוב בו אתם מסבירים איך לעצב את הבית, לעצב את המלתחה או לעשות כושר יכולים להיות מהנים עבורכם.

37. בנו משהו משלכם, או שפצו משהו בבית. פרויקט עשה זאת בעצמך DIY יכול להיות מהנה, יצירתי ומועיל.

38. ליצור לוח רעיונות – VISION BOARD שבו נתאר את המטרות, היעדים, החזון והדברים אליהם אנו שואפים בטווח הזמן הקרוב והארוך. את התכנים אפשר לכתוב על לוח,  על דף או להעזר בתוכנה כיפית לשם כך. אפשר גם עשות זאת ביחד עם חברים או בני משפחה שיתנו לנו רעיונות יצירתיים לשם כך.

39. לעשות אמבטיה מלאה בקצף ולהקשיב לשירים נוסטלגיים שמזמן לא הקשבתם להם. כוס יין אדום ושוקולד תמיד יכולים לייחד את האווירה.

40.לעשות מדיטציה ולנקות את הראש מדאגות, מחשבות, כעסים, תסכולים או כל רגש לא נעים ולהכניס ליום שלנו קצת רוגע ואיזון, שמחה ושלווה. יוטיוב מציע מגוון עצום של מדיטציות ודמיון מודרך לכל מטרה.