8 משחקי היכרות מעניינים

שמונה משחקי היכרות מעניינים ומהנים לפעילות חברתית, אירוע גיבוש, סדנה, קורס, משחקי גיבוש לחבורה, ארגון או צוות, כמשחקי היכרות לעובדים

שי לביא

עודכן בתאריך

חינוך, חברה, משפט
8 משחקי היכרות לפעילויות מהנות להכיר אחד את השני באופן מעמיק יותר ומעניין. צילום: ixabay Henning Westerkamp

משחקי היכרות ופעילויות חברתיות מסייעות לגיבוש, לחברות ולהתוודע אחד לשני טוב יותר. זאת בין אם מדובר במשחקי היכרות המיועדים למי שלא מכיר בכלל, מכיר במידה מועטה או לחברים ובני משפחה שרוצים פעילות היכרות במשחק קבוצתי או זוגי על מנת להעמיק את הקשר, ליצור גיבוש, חברותא וחיבור בין אישי.

"<yoastmark

פעילות היכרות מעמיקה או משחק היכרות קצר

את מרבית פעילויות ההיכרות לילדים ומבוגרים שלפניכם ניתן להעביר גם לפלטפורמות הדיגיטליות. כלומר לשחק אותם כמשחקי היכרות בזום, בווטסאפ, בשיחת וידאו דרך אפליקציות אחרות כמו סקייפ או אפילו בקהוט או דרכים אחרות. בין אם מדובר בפעילות היכרות בזום לשני אנשים או משחק היכרות לצוות בעבודה או בחיק הטבע, המהות נותרת בעינה- לדעת, להתוודע, לחבור, לשתף ולהכיר דרך משחקי היכרויות מעניינים ומהנים.

תרגיל פתיחה או משחקי היכרות וגיבוש נפוצים גם בפעילויות היכרות בצבא, אירוע גיבוש קבוצתי, במסיבות כמו  מסיבת רווקות, ימי הולדת וגם בהיבטים תעסוקתיים. למשל כתרגיל פתיחה של משחקי היכרויות למידה והתנסות במסגרת סדנת שיווק, מכירות, סדנאות או קורס עבודת צוות, חוגי בית, קורסים להעשרה או הכשרות.

פעילות היכרויות חברתיות אלה של משחקי היכרות מתאימה למגוון פורמטים. למשל משחקי היכרות לקבוצה המיועדים למספר רב של משתתפים. לדוגמה משחקי הכרות לשניים כלומר פעילות חברתית לזוג חברים, חברות טובות או בני זוג. לדוגמה לשחק בשאלון כשאלון חברות לבנות. משחקי ההיכרות יכולים להתאים גם עבור קהל מבוגר וגם עבור קהלים צעירים יותר. לדוגמה משחקים לצעירים ופעילות היכרות לנוער, משחקי היכרות לילדים בגן או בבתי ספר וכדומה.

זאת בין אם נבחר בסוגי משחקי היכרות קצרים, שאלות היכרות לילדים או למבוגרים, פעילויות חברתיות מעמיקות לגיבוש וחיבור, משחקי היכרות ספורט, או משחקי היכרות ראשונית.

8 משחקי היכרות

לפניכם שמונה משחקי היכרות מעניינים ומהנים. משחקי היכרויות אלה לרבות שאלות היכרות מיועדים לאנשים שלא מכירים או מכירים כבר ורוצים להעמיק את החיבור וההיכרות. משחקי היכרות אלה מתאימים לפעילות חברתית, אירוע גיבוש, סדנה, קורס, משחקי גיבוש לעובדים בארגון או צוות, כמשחקי היכרות לעובדים בפעילויות חברתיות או מקצועיות ועוד.

בנוסף, כאמור, ניתן להסתייע בהם כהשראה לרעיונות למשחקי היכרות כיצד להכיר דרך משחקיות בפעילויות מיוחדות שנרצה מענה עבורן. למשל למשחקי היכרות למסיבת רווקות, משחק היכרות ליום הולדת או מסיבה, משחקי חברה להתוודע לאחרים ומשחקים להיכרות אחד על אחד.

משחק היכרויות יכול להעשות בקבוצה קטנה או גדולה. עם זאת חשוב לחלק את המשתתפים לקבוצות בגודל מתאים לפי מהות המשחק. למשל משחקי היכרות לנוער, לילדים או פעילויות לקבוצות, זוגות ומבוגרים, משחקי היכרות ספורט או פעילות בארגון מצריכות חלוקה מתאימה כדי לאפשר היכרות טובה יותר.

1. משחק מה משותף לנו ?

אז איך לעשות היכרות אישית מעמיקה?. במשחק הכרות זה נדרשים המשתתפים המחולקים לזוגות לגלות שלושה דברים שיש להם במשותף עם בן או בת הזוג שלהם. עליהם לעשות זאת בתוך פרק זמן קצוב של חמש דקות.

במהלך חמש הדקות האלה הזוג נדרש לראיין, לשאול ולברר האחד עם השני אילו שלושה דברים יש להם במשותף. למשל חיבה לבישול. לדוגמה מכר משותף. למשל אזור מגורים משותף או מספר ילדים דומה. תואר אקדמי דומה או לימודים באותה מכללה.

2. פעילות היכרות – מה הייתי עושה במקום ?

במשחק זה המשתתפים מכירים זה את זה באמצעות הבנת ההעדפות של חברי הקבוצה. בפעילות היכרות זו נדרש כל אחד לומר משפט המתאר מה הוא היה עושה במקום מה שהוא עושה כעת במובן מקצועי.

למשל פקידת הקבלה במשרד תגיד : אם לא הייתי פקידת קבלה הייתי מהנדסת בתחום הביו רפואה.

מנהל מחלקת המכירות יכול לומר למשל: אם לא הייתי מנהל צוות השיווק והמכירות, הייתי כלכלן בבנק השקעות גדול.

משתתף אחר יכול לומר: אם לא הייתי חייל, הייתי עכשו מדריך טיולים בעולם.

3. משחק היכרות וחוויה: משחק פרה עיוורת לפעילות היכרות מצחיקה

במשחק פרה עיוורת מחלקים את המשתתפים לזוגות. מדובר בפעילות היכרות שמבוססת על המשחק המוכר של "פרה עיוורת" או "העיוור". בכל זוג, מי שצעיר יותר מכסה את עיניו בכיסוי עיניים. ומי שצוות אליו כבן זוג למשחק ההיכרות צריך להנחות אותו מרחוק כדי להגיע אל חפץ כלשהו שהמנחה שם במקום כלשהו בחדר.

מי מבין הזוגות שמוצא את החפץ. ראשון הוא המנצח. משחק היכרות זה מאפשר לזוגות לנווט באמצעות הקשבה ושיתוף פעולה. זאת כאשר בן הוזג מנחה בלי מגע רק באמצעות דיבור את בן זוגו אל האובייקט. יש להכין מספיק כיסוי עיניים לפני פעילות היכרות זו.

בכל סיבוב הזוגות מתחלפים. כך אנשים מתוודעים לאחרים ומכירים אותם בחוויה משעשעת.

4. פעילות היכרות לא אוהב- אוהב

משחק שונא או אוהב. כל אחד מהמשתתפים מתבקש לכתוב על פתק מה הוא אוהב ומה הוא לא אוהב. מטרת המשחק היא לנסות לגלות מי כתב את איזה פתק.  פעילות זו מבין משחקי ההיכרות מעניקה אפשרות להכיר את המשתתפים באמצעות ניחושים. כך כאשר אדם כלשהו מנחש שזה היה אדם מסוים וטועה, הוא יכול ללמוד ולהתוודע למי שיוחס לו באופן שגוי פתק. אך בעיקר כך ניתן להכיר את האנשים לפי הפתקים שכתבו.

כל משתתף במשחק נדרש לכתוב שלושה דברים שהוא אוהב מאוד ושלושה דברים שהוא ממש לא אוהב. לאחר שכן משתתף בפעילות ההיכרות כותב, מערבבים את הפתקים. אז, כל משתתף שולף פתק ונדרשים לנחש לפי הסדר במי מדובר שכתב כל פתק. לכל משתתף בפעילות ההיכרות יש ניחוש אחד לגבי כל פתק. מי שצדק בניחושו הכי הרבה פעמים וקלע למי שייך אותו פתק, הוא המנצח.

לחלופין ניתן לכתוב במשחקי היכרות מסוג זה גם תשובות אחרות המתארות את המשתתפים. למשל כל אחד בפעילות נדרש לכתוב שלושה דברים שהוא מאוד אוהב בעבודה שלו ושלושה דברים שהוא היה רוצה לשנות בחיים המקצועיים שלו למשל.

5. משחק שקר או אמת

מבין משחקי ההיכרות הנפוצים משחק אמת ושקר ידוע במיוחד. בפעילות היכרות זו כל אחד מהמשתתפים מציין לגביו משפט אחד נכון לגבי עצמו וגם משפט אחר שאינו נכון לגבי עצמו. המשפט צריך להתייחס להיבט מקצועי בחייו, היבט אישי, רגשי, תכונות, אופי, הרגלים וכו'.

המשתתפים במשחק צריכים לנחש איזה מהמשפטים הוא אמת ואיזה מהמשפטים הוא השקר. מי שצדק הכי הרבה פעמים הוא המנצח.

עבור אירוע יום הולדת אפשר לשנות מעט את המשחק. כך, כל אחד מהמשתתפים צריך לומר משפט אחד לגבי מי שחוגג יום הולדת. המשתתפים האחרים צריכים לנחש האם המשפט הזה הוא נכון או לא נכון. מי שמצליח לנחש הכי הרבה משפטים באופן נכון הוא הזוכה.

6.  משחק מעגל מילים

פעילות זו מאפשר להכיר תכונות באנשים אחרים המשתתפים בפעילות תוך כדי משחק זיכרון. במשחק זה כל משתתף מתאר את עצמו במילה אחת. המשתתף הבא לפי סדר הישיבה צריך לחזור על התיאור של המשתתף הקודם ולהוסיף מילה לתיאור של עצמו. המשתמש הראשון אומר מילה. למשל חרוץ. המשתתף השניה יחזור על המילה חרוץ ולהוסיף תיאור אופי לגביו. למשל מתמיד. ולכן יגיד את המילים חרוץ. מתמיד. וכן הלאה.

בהדרגה המשתתפים נדרשים להפגין זיכרון וקשב. כך המשתתף השישי כבר מאותגר לחזור על שישה תיאורים של חברי הקבוצה. זאת באופן שמעמיק את ההיכרות והשיתוף לצד משחק זיכרון.

האדם האחרון שלא זוכר את רצף המילים שמתארות את המשתתפים שקדמו לו, נפסל. והמשחק נמשך בלעדיו במעגל.

7. מכירים וזוכרים

בפעילות זו שואלים את כל המשתתפים שאלות היכרות שונות. המשתתפים האחרים יזכרו ויאמרו מה היו התשובות לשאלות שנענו על ידי כל אחד ואחת מהמשתתפים.

לדוגמה שואלים מבין 30 שאלות אלה למשחק היכרות את חמשת המשתתפים את חמש השאלות הראשונות. המשתתף הראשון בסדר הישיבה או העמידה נשאל אילו 4 חפצים היה לוקח איתו לאי בודד. המשתתפת הבאה משיבה על דבר מביך שקרה לה לאחרונה וכן הלאה. לאחר שהמשתתף החמישי משיב, נותנים למשתתפים את השאלות והם צריכים לנסות להזכר מה היתה התשובה לכל שאלה. כל משתתף צריך להזכר מה אמר כל משתתף לגבי השאלה שנשאל לגביה.

מי שנותר במחשק לשאלות הבאות הוא רק מי שזכר נכון מה השיבו חברי הקבוצה האחרים בשאלות ההיכרות.

8. החבילה עוברת

פעילות היכרות של משחק החבילה עוברת משמשת כהפעלת היכרות מהנה. החבילה היא אוסף של משימות מקופלות בצורת כדור בתוך כדור בתוך כדור. על פעם שקורעים נייר מגלים משימה בכדור.

המשימות הן אישיות או זוגיות, למשל לרקוד ליד משתתף אחר ריקוד בלי לצחוק או לספר משהו על עצמך. לדוגמה על הטיול הכי טוב בחייך. או למשל על האירוע המרגש ביותר שהמשתתף הפותח את החבילה מבצע.

דילוג לתוכן