CO- Q10 לבריאות הלב

השפעת קו אנזים Q-10 על בריאות הלב

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

מחלות לבדם טבורי - גנטיקה
לב. מקור: ויקיפדיה. מאת:Ekko

חשיבות קואנזים 10-Q ללב

קואנזים 10-Q נוטל חלק מפתח בתהליך פירוק אדנוזין טריפוספאט בתאים, תהליך של שחרור אנרגיה שדרושה לחילוף החומרים ולכל תהליכי החיים. מתוך כך יש לו חשיבות מיוחדת למניעה ולריפוי של מחלות לב שונות מסכנות חיים.
מחקרים אחרים הראו שיש לו גם תפקיד של הגנה על ה-DNA והוא מצמצם את עוצמתם של תהליכים דלקתיים שקשורים אף הם למחלות לב. הוא משפר גם את זרימת הדם אל הלב ושומר על גמישות העורקים לבל יתקשחו. לאחרונה נמצא גם שהוא מוריד רמות של כולסטרול LDL מחומצן, באמצעות השפעתו על אותות אנזימטי ים הקשורים לתהליך מזיק זה. 

בז'ורנאל המקצועי Age מדענים מספרד פרסמו מחקר המלמד שאם אל התפריט הים תיכוני של מזון בריא מוסיפים 10-Q יש הפחתה בפגיעה ב-DNA בתאים ופחות מצבים דלקתיים. התוצאה של צירוף זה הייתה ירידה דרמטית בסמנים הביולוגיים שקשורים עם מחלות לב. קואנזים 10-Q מצמצם סטרס חמצוני על ה-DNA, גם דלקות בגוף, ובכך הוא משפר את בריאות הלב.

במחקר זה שנעשה בספרד שותפו 20 אנשים בגילאי 65 ומעלה, במשך תקופה של 4 שבועות. הם חולקו ל- 3 קבוצות: האחת קיבלה תפריט מערבי, השנייה תפריט ים-תיכוני והשלישית תפריט ים-תיכוני עם 200 מ"ג קואנזים 10-Q. אצל משתתפי הקבוצה שצרכו תפריט ים-תיכוני הייתה ירידת מה בסטרס על ה-DNA וזאת בעיקר בגלל האפקט האנטי דלקתי של תפריט זה הכולל כמות רבה של שמנים חד בלתי-רוויים. בקרב משתתפי הקבוצה השלישית, תפריט ים-תיכוני עם קואנזים 10-Q, הייתה ירידה דרסטית בשכיחות בעיות לב. מסקנת החוקרים הייתה שצירוף זה של תפריט ים תיכוני עם הקואנזים מצמצם נזק חמצוני ל-DNA, מה שחשוב במיוחד אצל מבוגרים. 10-Q מצמצם פגיעה חמצונית בתאים וזוהי דרך חשובה למניעת נזקי חמצון יתר אצל מבוגרים.

במחקר אחר שפורסם בעיתון המקצועי אתרוסקלרוזיס, חוקרים מסין בחנו את האפקט של מתן קואנזים 10-Q על הציפוי הפנימי של העורקים. פגיעה בציפוי זה מובילה למחלות לב והתקפי לב. נמצא שאצל אלו שצרכו את הקואנזים בכמות של 300 מ"ג ביום במשך 12 שבועות, היה שיפור רב מאוד בנוקשות של העורקים והייתה זרימת דם מוגברת והספקת אנרגיה מוגברת ללב.
ממצאים אלו מחזקים את הידוע, שקואנזים 10-Q הוא אמצעי מועיל לשיפור אנרגיית התאים ולמניעת התפתחות מחלות לב. כיום, מרבית המחקרים נעשים עם אוביקווינול, צורה של 10-Q שהיא 8 פעמים יותר חזקה מ- 10-Q הרגיל. המינון המומלץ מתכשיר זה הוא 50 עד 300 מ"ג ליום, בהתאם למצב הלב. הוא משפר את אספקת האנרגיה ואת זרימת הדם אל הלב.

מקורות
Coenzyme Q10 can prevent and treat heart disease by attacking multiple metabolic pathways NaturalNews: Friday, March 09, 2012 by: John Phillip
http://www.naturalnews.com/035189_CoQ10_heart_disease_cellular_energy.html#ixzz1osl6oDMShttp://www.wellnessresources.com
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21404051
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22088605

 

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

דילוג לתוכן