אכלו פרי במקום חטיף

בכל פעם שמתחשק לך או לבני משפחתך משהו מתוק, במקום לאכול חטיף משמין, אכלו פרי במקום. נקטרינה, משמש, אפרסק, מלון, אבטיח, בננה, שזיף, תפוח או אגס, תפוז, מנדרינה ועוד רבים אחרים. פירות יכולים לשמש תחליף בריא וטעים לחטיפי המזון המעובדים הגורמים להשמנה, לתחלואה ופוגעים בבריאותנו. כך גם ירקות שמכילים מגוון רכיבים מזינים ובריאים.
גם אם הילדים אינם מבקשים פירות וירקות, ניתן לחתוך עבורם פירות ולהשאיר על השולחן או באזורים בהם הם נמצאים בין הארוחות על מנת לעודד אותם לצרוך פירות וירקות.

ממצאי מחקר שבוצע על ידי מדענים מBrithish imperial College ניתחו 95 מחקרים שכללו מעל 2,000,000 איש והעריכו 94,000 מקרי מוות, ו112,000 מקרי סרטן, 43,000 מקרי מחלות לב, 47,000 מקרי שבץ, 81,000 מקרי מחלות קרדיו-ווסקולריות. הממצאים מעלים כי 10 מנות של ירקות ופירות – 800 גרם בקירוב, מועיל יותר להפחתת הסיכון למחלות : 24% פחות סיכון למחלות לב, הפחתה של 33% בסיכון לשבץ, 28% סיכון למחלות קרדיו ווסקולריות, הפחתה של 13% הסיכון לסרטן והפחתה של 31% בסיכון למוות בטרם עת. זאת לצד ממצאי מחקרים קודמים לפיהם צריכה של חמש מנות של ירקות ופירות קשור לסיכון מופחת למחלות ולבריאות טובה יותר של הצורכים אותם.

Dagfinn Aune, Edward Giovannucci, Paolo Boffetta, Lars T Fadnes, NaNa Keum, Teresa Norat, Darren C Greenwood, Elio Riboli, Lars J Vatten, Serena Tonstad, Fruit and vegetable intake and the risk of cardiovascular disease, total cancer and all-cause mortality—a systematic review and dose-response meta-analysis of prospective studies, International Journal of Epidemiology, Volume 46, Issue 3, June 2017, Pages 1029–1056, https://doi.org/10.1093/ije/dyw319