אכלו קולורבי למניעת מחלות

אכילת קולורבי מומלצת מאד לחיזוק העצמות, שיפור תהליך העיכול, למניעת מחלות לב והפחתת לחץ הדם, בריאות העצמות , העיניים והעור ואף למניעת סרטן. זאת מכיוון שקולורבי מכיל נוגדי חימצון, אשלגן, סידן, מגנזיום, ויטמין C וA, חומצה פולית וסיבים תזונתיים.

ממצאי מחקר שפורסם בכתב העת Preventive Nutrition and Food Acience בנושא תזונה מונעת תחלואה על ידי מדענים מקוריאה ביקש לבחון את התכונות האנטי סוכרתיות (נגד סוכרת), האנטי דלקתיות, הפוטנציאל האנטי אוקסידנטי – נוגד החימצון ואת התכונה הפנולית של זן מתורבת Cultivars בזני קולורבי ירוק וקולורבי אדום . ממצאי המחקר העלו שגם קולורבי אדום וגם קולרבי ירוק מכילים רכיבים בעלי תכונות נוגדות דלקת, נוגדי חימצון ויכולות אנטי סוכרתיות. יחד עם זאת החוקרים מצאו שבקולורבי אדום מינוני החומרים הפנוליים גבוהים יותר ולכן עשוי להיות מועיל יותר.

פרטי ממצאי המחקר :

Jung HA, Karki S, Ehom NY, Yoon MH, Kim EJ, Choi JS. Anti-Diabetic and Anti-Inflammatory Effects of Green and Red Kohlrabi Cultivars (Brassica oleracea var. gongylodes). Prev Nutr Food Sci. 2014;19(4):281–290. doi:10.3746/pnf.2014.19.4.281