איך בוחרים פעילות גופנית מתאימה ?

איך ניתן להחליט איזו פעילות גופנית, ספורט או התעמלות מתאימה עבורי ? איך ביכולתי לבחור פעילות גופנית מתאימה למצבי ? מהם השיקולים בבחירת פעילות ספורטיבית או התעמלות אחרת המתאימה לי ?

ראשית לפני תחילת פעילות גופנית יש להתחשב במגבלות הפיזיות, הבריאותיות והרפואיות של האדם המעוניין בפעילות. לשם כך יש להתייעץ ברופא מומחה המתווה את הפעילויות האפשריות ואת העצימות והתכיפות המומלצת בהתחשב בתרופות שהאדם נוטל, מצבים בריאותיים, סיכונים רפואיים, מחלות פעילות ומחלות רקע ומצב גופני.

  • בבואנו לבחור את הפעילות הגופנית שמתאימה לנו חשוב להחליט זאת בהתחשב במטרת הפעילות – האם אנו מעונינים לפתח מאסת שריר ולכן חשוב לבצע פעילויות מסוימות, האם אנו רוצים להשיג חיטוב כללי, האם אנו רוצים להשיג הרזיה משמעותית והפחתה דרמטית במשקל או שאנו רוצים דווקא להעלות במשקל וליצור גוף חטוב ולהעלות במשקל ואז פעילויות אחרות לגמרי יתאימו לנו. ניתו להחליט לבד לאחר אישור מגורם רפואי תוך סיוע של גורם מקצועי כמו יועץ כושר או מאמן כושר ו/או תזונאית.
  • בהתחשב בכך, כשאנו רוצים להחליט איזו פעילות גופנית מתאימה לנו בבואנו להחליט איזו פעילות גופנית מומלצת ראוי לזכור שלא חייבים לבחור – אפשר לגוון. גיוון בפעילות הגופנית מאפשר התמדה ארוכה יותר. אדם המתאמן שלוש פעמים בשבוע בפילאטיס יכול למשל להתאמן פעם או פעמיים בשבוע בפילאטיס, פעם או פעמיים בזומבה ופעם נוספת בהליכה על שפת הים. כלומר כאשר מחליטים איך לבחור פעילות גופנית מתאימה, למי שאינו סובל ממגבלות או בעיות רפואיות ניתן להחליט על מספר סוגי ספורט.
  • כמו כן בבואנו לבחור פעילות גופנית מתאימה, מומלץ ככלל לבחור בפעילות גופנית שאינה מייגעת אותנו, אלא גורמת לנו הנאה מסוימת בעצם עשייתה. כך לדוגמה מומלץ לבחור בפעילות גופנית שניתן לבצע שלוש- ארבע פעמים בשבוע כמו טיפול במשך מחצית השעה בגינה, טיול עם הילדים בשכונה, צעידה עם הכלב במשך 30 דקות בבוקר, שחייה יומית בת מחצית השעה בבריכה, או טיול עם בן הזוג על שפת הים במשך 50 דקות בערב. פעילות גופנית לא מוכחרה להיות אימוני זומבה או פילאטיס או הרמת משקולות והתעמלות מכשירים במכון הכושר. בחירה בפעילות ספורטיבית מהנה תסייע לך להתמיד בה לאורך זמן.
  • על מנת להתמיד בפעילות גופנית שאנו עושים או רוצים לבחור לבצע, כשמחליטים איזו פעילות גופנית מתאימה לי, אז חשוב לבחור פרטנר מעניין שיתאים להתמיד איתנו בביצוע פעילויות גופניות אלו כמו למשל בן הזוג, חברים, ידידים, שכנים, בני משפחה וכו' כלומר לראות האם יש אדם שמתעניין באותו תחום ספורטיבי או באותה פעילות גופנית כדי שנוכל לעשות אותה איתו כשנבחר בכך. באופן זה לשפר את ההתמדה שלנו באותה פעילות.

למרות שההמלצה היא לפעילות שמעל 30 דקות, אם לנוכח הנסיבות, לא ניתן לבצע פעילות גופנית במשך זמן כזה ביום מסוים, עדיין עדיף לבצע פעילות קצרה יותר מ30 דקות כי גם היא מועילה. מומלץ להתמיד בפעילות גופנית למשך 10-15 דקות לפחות על מנת להגביר את האפקט שלה. פעילויות גופניות קצרות מאד שאינן אינטנסיביות הינן בעלות אפקט פיזיולוגי קטן יותר מפעילויות גופניות שמשכן עולה על 10-15 דקות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן