איך להקטין סיכון להידבק בוירוס הקורונה

איך מצמצמים את הסיכון שלנו ללקות בוירוס כמו קורונה ? אילו פעולות ניתן לנקוט על מנת לא להידבק בנגיפים באשר הם ובפרט בווירוס הסיני – נגיף הקורונה – קוביד 19, ממשפחת נגיפי הסארס, המתפשט בעולם ?

  • הימנעות ממגע פיזי, שהות משותפת או שהות בקרבת אדם שהיה ליד אנשים שחלו או היו בסיכון גבוה להדבק בוירוס. תסמיני מחלת נגיף הקורונה החדש מזכירים סימפטומים של מחלת נשימה

    ויראליות כמו התקררות או מחלת השפעת ולכן יש לשפור על הגיינה ומרחק גם במקרים כאלה כיוון שלא ניתן להבדיל ביניהם. תסמיני המחלה הינם קשיי נשימה, שיעול, חום, כאבי ראש ונזלת לעיתים . ואולם מאחר והסימפטומים מופיעים רק כמה ימים לאחר ההדבקה, לא די בתסמינים להסתמך על כך שלא נידבק אם נשהה בסמיכות לאנשים או באזורים שנגועים בוירוס הקורונה. עקב בעיה זו מי שמעוניין לצמצם הפחית את הסיכון להידבק בנגיף הקורונה או בוירוסים אחרים שביטויים החיצוני מועט או קטן, ולצמצם את הסיכון להידבק בנגיף הסיני זה או אחרים  לנקוט בפעולות האמורות לעיל

  • חובשים מסיכת מגן עבה נגד וירוסים : כיסוי האף והפה באמצעות מסיכות מגן חזקה שאינה עשויה מבד דק. מסיכות למיניהן לא מספקות הגנה מוחלטת אך מסייעות מאד בהפחתת הסיכון להדבק מוירוסים הנישאים בחלל האוויר עקב התעטשות, שיעול או נשימה של חולה.
  • עוטים כפפות על הידיים במהלך יציאה למקומות ציבוריים או שימוש בתחבורה ציבורית.
  • שוטפים ידיים עם סבון ומים באופן תדיר. שטיפת ידיים תכופה לאחר פעולות שבהן נגענו בכלים, חפצים ומשטחים שבהם נגעו או שיש חשש שהתעטשו או השתעלו לידם,. כמו כן מומלצת שטיפה לפני טיפול במזון, אחרי מגע יד ואחרי מגע עם נייר טישו משומש. אם לא ניתן לשטוף ידיים, ניתן להעזר בג'ל חיטוי אלכוהולי או ספטול אלכוהולי לחיטוי או במגבוני חיטוי לחים שבהם תצטיידו מבעוד מועד.
  • מצמצמים את השימוש שלכם בכלים, משטחים וחפצים שבהם אנשים אחרים נגעו כמו לדוגמה מגע במשטחים או חפצים באזור ההמתנה בתור בקופת החולים.
  • נמנעים מטיסות לא נחוצות לאוזרים בהם יש סיכון גבוה להדבק בוירוס
  • נמנעים ממקומות ציבוריים עם הרבה אנשים כמו למשל קניון או תחנות אוטובוס או רכבת.

דילוג לתוכן