בדקו תכולה ושומנים

אנשים רבים מעוניינים לאכול מזונות אשר הינם בעלי ערך תזונתי גבוה ושאינם בעלי ערך קלורי גבוה. לכן, רבים טועים לחשוב שכאשר הם רוכשים מוצרים שונים המוצגים כ"מוצרי בריאות", או מוצרים דלי שומן וביניהם חטיפים וממתקים "מופחתי סוכר", ללא כולסטרול, מוצרי לייט ומוצרים דלי קלוריות, או מזונות בריאות כגון חטיפי גרנולה, יוגורט פירות, או דגני בוקר מדגנים מלאים, מזונות אלה מועילים עבורם. זהו אינו המצב לעיתים רבות מכיוון שמוצרים רבים אמנם מכילים פחות סוכר או שומן אולם עדיין אינם בריאים ומכילים רכיבים מזיקים עבור הצרכן, המעוניין להקפיד על תפריט תזונתי מסוים.

לפיכך מומלץ לבדוק את התווית שעל המוצר המתארת את הערכים התזונתיים של המוצר הנרכש כגון סיבים התזונתיים בו, ובפרט לכמות הסיבים במנה כאחוז מהקצובה היומית, שיעור הויטמינים וכמות הכולסטרול. כמו כן יש לשים לב לכמות הפחמימות (אנרגיה\ בקלוריות), לכמות השומן במוצר, לרכיבים ממנו הוא עשוי, כולל חומרים משמרים וחומרי טעם וריח. כך שימו לב למזונות שעלולים להיות עתירי קלוריות והקפידו לבחור מזונות עם מעט סוכרים ורכיבים המעידים על תוספת סוכר כגון סוכרוזה, סירופ פרוקטוזה, סוכר פירות, דבש, מולסה.

לעיתים קרובות תופתעו לגלות כי המוצר אינו באמת מוצר שיועיל לתפריטכם התזונתי ולמאזן הקלוריות שלכם, ומורכב גם מרכיבים מעובדים רבים ואינו טבעי לחלוטין או מבוסס על מוצרים בלתי מעובדים. כך לדוגמה לחמים שצבעם החום עלול להטעות את הצרכן לחשוב כי מדובר בקמח מלא בעוד שהצבע החום נוצר בשל הוספת סוכר או צבעי מאכל. כך לדוגמה לעיתים קרובות יצרני הגבינות, מוסיפים ליוגורט צבעי מאכל, חומרים משמרים, חומרי טעם וריח וממתיקים והופכים את היוגורט למאכל עתיר קלוריות ותוספים מלאכותיים. כך לדוגמה אכילת חטיף גרנולה שמורכב אמנם מדגנים ולכן נראה דיאטטי, עדיף על פני אכילת חטיף שוקולד אולם מכיל כמות נכבדת של שומנים ופחמימות. 

דילוג לתוכן