בחירת מטפל אוסטאופת

כיצד לבחור מטפל ברפואה אלטרנטיבית בתחום האוסטאופתיה : מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים מטפל אוסטאופת לנוכח העדר ההסדרה בתחום  ? רשיון לטיפול רפואה אלטרנטיבית כמו הסמכה ורישיון להקרא אוסטאופת אינו זוכה למענה בחוק הישראלי. זאת בדומה לענפים שונים של רפואה אלטרנטיבית ומשלימה בהם אין הסדרה לגבי תחומי העיסוק בהם באמצעות רשיון מטעם המדינה.

איך לבחור אוסטאופת באופן נכון. צילום: carjens Deutsch Pixabay
איך לבחור אוסטאופת באופן נכון. צילום: carjens Deutsch Pixabay

איך לבחור אוסטאופת?

זאת בשונה מרופאים, אחיות, פסיכולוגים ועוד. כלומר לא נדרש מבחן הסמכה כדי להקרא אוסטאופת. עם זאת האיגוד הישראלי בתחום מנפק תעודות לעוסקים רק לאחר עמידה בקריטריונים. מדובר בארגון שאינו מכוח חוק, אלא באגודה. לכן, בבואנו לבחור אדם המעוניין לטפל בנו ברפואה אלטרנטיבית, כדאי לבדוק האם יש לו נסיון עשיר, הכשרה מעשית ורקע לימודי בתחום. כמו כן ניתן לבקש לראות תעודה מטעם ארגון האוסטאופתיה הישראלי. זאת על מנת שתעיד על הסמכתו לאחר בחינה מטעם האיגוד.

רצוי לעשות כן לפני שאנו בוחרים באוסטאופת שיטפל בנו. אוסטאופתיה היא תחום ברפואה המשלימה. היא עוסקת בתנועתיות של שרירי השלד והעצמות והטיפול בהם בעזרת מניפולציות פיזיות. אוסטאופתיה או רפואה אוסטאופתית לא זכתה לתיקוף מדעי. מגוון מחקרים העלו שמניפולציות אוסטאופתיות בשיטת האוסטיאופתיה לא נמצאו כמועילים. להרחבה על עובדות חשובות לגבי תחום האוסטאופתיה.

ובמיוחד בשל כך יש לנהוג משנה זהירות בבחירת מטפ. כלומר לנוכח העובדה שכל אדם יכול לטפל ולהתקרא אוסטאופת מבלי להדרש לעבוד תחת תעודה של הסמכה, חשוב לבקש מגורם המטפל בגופכם, לדעת את הרקע המקצועי, ההכשרה שלו והנסיון שלו בתחום.