הפחיתו כמות הסיגריות

צמצמו עד למינימום בעישון סיגריות. רבים בישראל ובעולם כולו מעשנים. חלק מן המעשנים עושים זאת בתכיפות גבוהה וחלקם עושים זאת באופן מועט. הצרכים הנפשיים והגופניים העומדים ביסוד הרגל העישון הם מגוונים. אולם ללא קשר לשאלה מה תכיפות העישון ומה מקורו, המגמה של מודעות בריאותית גוברת, הביאה לצמצום בכמות המעשנים במדינות מסוימות בעולם. כך, בעזרת הגברת המודעות לנזקי העישון, רבים מבינים את ההשלכות הבריאותיות ההרסניות של העישון לגוף, ומפחיתים בעישון סיגריות, סיגרים, שימוש בנרגילה, במקטרת ובמוצרי טבק ככלל. לפיכך, מומלץ להמנע ככל האפשר מעישון. הסבירו לילדיכם מה הם הנזקים של העישון, ואתם עצמכם הימנעו ממנו ככל שתוכלו.

חשוב להבין ולהבהיר לסובבים אתכם את חומרת הנזקים של העישון וביניהם היות העישון גורם מרכזי להתפתחות מחלת הסרטן  ובמיוחד סרטן בחלל הפה, בלוע, בוושט ובחיך, בכליות, בלבלב ובקיבה , העישון מביא למחלות בדרכי הנשימה כגון ברונכיטיס, אסתמה ונפחת ריאות, ונמצא קשר בין עישון למחלות לב. מלבד זאת, נמצא כי יש קשר בין עישון וניקוטין לפגיעה בפוריות הגבר (זרע) ולאין אונות, העישון פוגע באיכות חיי המין, פוגע בפוריות האישה, מגביר הדלדלות העצם ואוסטיאופורוזיס במיוחד בקרב נשים, מזיק לעור הפנים, מגביר הופעתם של קמטים והזדקנות מואצת של העור, פוגע ביכולות הגופניות, פוגע בבריאות העובר ויותר עבורו ועבור האם סיכונים חמורים, וכן מוביל למגוון מחלות וסימפטומים גופניים שלילים נוספים.

גם אם הגעת לגיל בוגר יחסית, הפסקת העישון תתרום לבריאותך ולאורך חייך. נמצא במחקרים כי גם מעשנים שעישנו עד גיל 35 ואז בחרו להפסיק לעשן תרמו להארכת תוחלת החיים של נשים וגברים ב-6 עד 8 שנים.

כך שהמסר המרכזי הוא שגם אם אינך חש כי אתה מוכן, מסוגל או רוצה להפסיק לעשן, פעל לפחות לצמצום התצרוכת היומית של ניקוטין וחומרים רעילים נוספים המוכנסים לגופך ע"י עישון מוצרי טבק ודומיהם. באופן מיידי תוכל להמשיך לעשן בינתיים, עד שתחליט להפסיק, אולם בינתיים תוכל להפחית מידי שבוע את כמות צריכת הסיגריות שאתה צורך בסיגריה אחת ליום לפחות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן