גיוון ההתעמלות לבריאות

הרבו בביצוע פעילות גופנית פשוטה ומורכבת בתכיפות רבה יותר. ביצוע פעילות גופנית היא חשובה לגופנו. כל פעילות שמניע את איברי גופכם היא לא רק אמצעי לשמירה על כושר גופני, אלא גם תורמת להפחתת לחצים. הפעילות הגופנית לא חייבת להיות במנה אחת ארוכה וממושכת.

ניתן גם לבצע את הפעילות הגופנית במנות קטנות האורכות זמן מועט יחסי, פעילות שגם היא מסייעת לשמירה על כשירות גופנית. למשל צעדו או סעו באופניים אל מקום העבודה או אל תחנת האוטובוס או הרכבת, עלו במדרגות אם הדבר אפשרי ולא במעלית.

עשו יותר פעילויות גופניות פשוטות ו"שימושיות" למשל טיילו עם הכלב אך למשך זמן ארוך יותר, שחקו במשחקי כדור עם הילדים או עם חברים, אל תתעצלו להסתובב ברחבי הבית ולקום מכורסת הטלויזיה והניעו את גופכם מהספה או מהשולחן המשרדי במקום לבקש מהקולגות לעבודה או מהילדים או בן/בת הזוג שיביאו אליכם דברים או שיכינו לכם לאכול או לשתות, טפלו בגינה בעצמכם ולא בעזרת גנן, ריקדו יותר, לכו ברגל לסופרמרקט, צאו לסביבת המגורים שלכם עם הילדים לטיול קצר, שחקו איתם "תופסת", התחרו עימם, עירכו עימם פעילויות וחוויות ספורטיביות מאתגרות, סעו על אופניים, אל תתאמצו להחנות את הרכב קרוב מאד לבית כך שתלכו מעט ברגל מהרכב אל הבית, הרבו גם בטיולים מחוץ לבית, בחיק הטבע ולא רק בקניון. צעדו על שפת הים או בפארקים.

המסר בטיפ זה הוא להגביר את משך הפעילות הגופנית במהלך היום ולהופכה לדבר שבשגרה וגם גיוון של סוגי ההתעמלות. הפעילות האופטימלי שרבים מצליחים לבצעה לעיתים תכופות היא שעה או שעתיים מאומצות, מספר פעמים בשבוע של אימונים במכון הכושר או של ריקודים, פילאטיס, אירובי או ריצה על חוף הים. אך אם אימון ממושך וקבוע אינו בראש מעייניך ואינך רוצה בכך, תוכל, כאמור, להביא לשיפור בכשירותך גופנית גם באמצעות הגברת כמות הפעילויות הגופניות שאינן אינטנסיבית.

להרבות בביצוע פעילות גופנית הינו טיפ מועיל שיועיל לאנשים רבים אולם לא לכולם. לכן, חשוב לבצע את הפעילות הגופנית באופן מושכל וזאת תוך קבלת ייעוץ רפואי בשים לב למצב הגופני והנפשי, בריאות ותפקוד הגוף, תרופות, מחלות רקע ומחלות פעילות, ובהתחשב למגבלות קיימות של קבוצות בסיכון כמו קבוצות המועדות לסבול מבעיות לב בסיכון גבוה, מעשנים, אוכלוסיה בוגרת, חולים במחלות כרוניות ועוד, ורק במידה ואין לכם מגבלות רפואיות המונעות ממכם ביצוע פעילויות גופנית מעין זו באופן חלקי או מלא.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן