לאכול מזונות עשירים באבץ

לשמירה על בריאות העור, הציפורניים, השיער, לשמירה על תפקוד מערכת העיכול, המערכת החיסונית והתפקוד המיני, ולהימנעות מעודף משקל איכלו מזונות עשירים באבץ. מאכלים עשירים באבץ כוללים קטניות כמו חומוס ועדשים, ביצים, שמרים, בשרים, אגוזים וגרעינים, נבט חיטה, פירות ים כמו צדפות, וגם דגנים מלאים.

אבץ ממלא תפקיד חשוב בחילוף החומרים בתאים, הוא בעל חשיבות בתיפקודה של מערכת החיסון ובתהליכים אנזימטיים וכן בגדילת תאים, התחלקות תאים מהירה וריפוי. צריכת אבץ מועטה וחוסר באבץ עלולה להוביל לבעיות בבלוטת התריס, השמנה ועודף משקל, נשירת שיער, עייפות, שילשול, ירידה בתפקוד המיני וירידה באיכות הזרע – מחסור באבץ מוביל לספירת זרע נמוכה. מחסור באבץ גורם גם

לפגיעה בחוש הטעם. שמירה על צריכת מזונות עם אבץ גבוה תסייע בהימנעות מבעיות אלה וגם תועיל לשמירה על בריאות העור, השיער והציפורניים ותשפר את תפקוד מערכת החיסון, תפקוד מערכת העיכול ומערכת העצבים.

במהלך ההריון אבץ הינו מינרל שחשוב לאם ההרה לצרוך במינון מוגבר של 12 מיליגרם ביום על מנת לשמור התפתחות תקינה של העובר. גם לאחר הלידה, אם מניקה צריכה לשמור על צריכה של אבץ ממאכלים עשירים באבץ במינון דומה כדי לשמור על התפתחות התינוק. לגברים כמות האבץ המומלצת הינה 11 מיליגרם ביום ולנשים כמות האבץ המומלצת היא 9 מ"ג ליום.

דילוג לתוכן