ראשי » פסיכולוגיה ובריאות הנפש, תזונה » סרוטונין, דיכאון ואכילת פחמימות

סרוטונין, דיכאון ואכילת פחמימות

הידעת ? המוליך העצבי סרוטונין אחראי בין השאר על מצבי רוח, שמחה ודיכדוך, מיוצר בגוף מחומצת האמינו טריפטופן.

אכילת מאכלי פחמימות מורכבות שעשירים בטריפטופן , גורמת להעלאת רמת הטריפטופן בדם בהעלאה הדרגתית ומתונה של הטריפטופן בדם וכך לשינוי מתון ועלייה הדרגתית ברמות הסרוטונין ושיפור מצב הרוח.

חומצת האמינו טריפטופן הינה אחת מ20 חומצות האמינו שנמצאו בטבע. גופנו לא יכול ליצור את חומת האמינו טריפטופן ובשל כך היא נחשבת לחומצת אמינו חיונית שחובה לצרוך אותה באמצעות תזונה.

חומצת אמינו זו קיימת במגוון רחב של מזונות כגון חומוס ודגנים, במיוחד מזונות עתירי חלבון כמו בשר, עוף, דגים, חלב, ביצים, סויה, שעועית, פול, אפונה ועוד.

חומצת האמינו טריפטופן היא חומצת האמינו שנמצאת מעט מאד בטבע והיא מופיעה בחלבונים רק בשיעור נמוך של 1.4%.