ויטמין C למניעת הידבקות בקורונה

הידעת ? כבר בספרו שהתפרסם לפני עשרות שנים, כתב הכימאי הפיזיקאי והסופר זוכה פרס נובל ליונוס פולינג על השפעתו החיובית של ויטמין C כנגד נגיפים ולחיזוק המערכת החיסונית. בספרו "ויטמין C והצטננות" תאר הכימאי את השפעתו החיובית של צריכת ויטמין C ממזון כמו פירות הדר כנגד נגיפים. ישנן השערות לגבי השפעתו של ויטמין C עקב ממצאים קליניים אחרים על טיפול בנגיף הקורונה והפחתת הסיכון להדבקות כיוון שגם נגיף הקורונה, בדומה לוירוסי התקררות, פועל בדרכי הנשימה העליונות. מחקרים טיפוליים נערכים כיום לבדיקה של השפעת מתן ויטמין C במינונים גבוהים על טיפול בחולי נגיף קורונה בסין.

ממצאיו של זוכה פרס נובל פולינג קשרו בין הסיכון לחלות בוירוסים הגורמים להתקררות ובעיות במערכת הנשימה לבין צריכת ויטמין C. לאחר פרסום ספרו התגברה צריכת ויטמין C לטיפול ומניעת מחלות חורף ויראליות של התקררות ושפעת. ממצאי מטא אנליזה של מחקרים רבים שנעשו לאחר מכן הוכיחו כי צריכה של ויטמין זה מפחית את משך תסמיני הההתקררויות הויראליות (נגיפיות) ומפחית את הסיכון להדבקות במחלות אלו. זאת במיוחד בקרב אנשים שמצויים במאמץ מתמשך כמו חיילים, גולשים ואצנים.

בנוסף לכך, ממצאים מחקריים הראו כי צריכה של ויטמין C מסייעת להפחתת משך האשפוז של חולים ביחידות לטיפול נמרץ וכן הפחיתו באופן משמעותי את משך הזמן בו חולים הונשמו בהליך של הנשמה מלאכותית במהלך האשפוז שלהם בבתי חולים.

דילוג לתוכן