דרכים טבעיות לטפל בכבד שומני

הידעת? טיפול בכבד שומני מומלץ לא באמצעות תרופות אלא בדרכים של שיקום טבעי של הכבד. יכולת הרגנרציה של הכבד במרבית המקרים היא הדרך המומלצת לריפוי כבד שומני, שיקומו וטיפול בו. שומן בכבד שמקורו אינו באלכוהול נקרא מחלת כבד שומני שכיחה אצל 20-30% מהאוכלוסיה ובמיוחד אצל מי שסובל ממשקל עודף.  מחלת כבד שומני הקרויה בלעז Non-alcoholic fatty liver disease  NAFLD הינה מצב פיזיולוגי בו הכבד מכיל עודף תאי שומן. כבד שומני עלול להסתיים בתחלואת כבד שונה כמו שחמת כבד וסרטן כבד.

4 דרכים טבעיות לטיפול בכבד שומני

התופעה של כבד שומני נגרמת בעת הצטברות עודף תאי שומן בשיעור שמעל 5% מכלל התאים בכבד. מדובר בתאי שומן טריגליצרידים. טיפול טבעי בכבד שומני ללא תרופות נעשה על ידי מספר דרכים טבעיות: אז כיצד ממליצים מומחים בתחום התזונה והרפואה לרפא כבד שומני ?

ככלל מדובר בדרכים של רפואה המשלימה את הרפואה התרופתית. יחד עם זאת חשוב לציין כי אין טיפול תרופתי ממילא אשר מעניק מענה ישיר ומוחלט לריפוי כבד שומני. ארבעת הדרכים איך לטפל בכבד שומני באופן טבעי קשורות לשינוי באורחות החיים. 4 דרכים אלו מסייעות להפחתת השומן בכבד על ידי הורדת עומס הקלורי והשומני על הכבד ועל הלבלב. שינוי אורח החיים בריפוי טבעי לכבד השומני כוללים מלבד צריכת ירקות, דגנים אגוזים וקטניות, גם שינוי באורחות חיים. כך נדרשת גם ירידה במשקל, פעילות גופנית ועוד.

אז מהן 4 השיטות המשולבות להפחית את שיעור השומן בכבד ואיך לטפל בו ללא תרופות ובדרכי טיפול טבעיות ?

1. ריפוי של כבד שומני נעשה בראש ובראשונה בדרך של שינוי תפריט תזונתי כך שיכלול דיאטה בריאה. תפריט תזונתי של מאכלים לשמירה על בריאות הכבד ושיקומו מבוססת על תפריט ים תיכוני כמו בשר רזה, ירקות, אגוזים, קטניות הימנעות ממשקאות ממותקים, הפחתת צריכת פחמימות, סוכרים ועמילנים. גם שינוי זמני הארוחות עשוי לסייע בהפחתת שומני כבד.

2. במהלך ריפוי הכבד, יש לצרוך קפה בכמות של 3 כוסות ליום. דרך טבעית זו לריפוי הכבד באמצעות צריכת קפה הוכחה מבחינה מחקרית כמפחיתה את הסיכון להצטלקות הכבד וכן כמועילה להגנה ומניעת מחלת כבד שומני. ההמלצה היא לשתיה של כ-3 כוסות קפה ביום. ניתן לשתות סוגי קפה שונים כמו נס קפה או קפה שחור. הדבר החשוב הוא לא סוג הקפה אלא שהקפה יכיל קפאין.

3. התעמלות גופנית עוזרת בשיקום כבד שומני. ממצאי מחקרים העלו כי אימוני כושר כמו אימוני כוח בחדר כושר או פעילות גופנית אירובית כמו ריצה מסייעת לריפוי כבד שומני.

4. הורדה במשקל הגוף – הפחתה בשומני הגוף מסייעת להפחתת השומנים בכבד ובכך מסייעת כנגד המחלה. צמצום שומנים בגוף בעזרת הרזיה נמצאה כמסייעת לטיפול בכבד שומני. ההמלצה הינה להרזיה עד לרמה של BMI של 25.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן