כמה מנות פרי וירק לאכול ביום?

הידעת ? אכילה של עד 800 גרם ירקות ופירות מידי יום מועילה לבריאות באופן דרמטי – לדוגמה להפחתה של סיכון לסוכרת. ההמלצות הרגילות לצריכת עד חמש מנות פירות וירקות מידי יום, מבוססות על כך שמגוון מחקרים מצאו כי צריכה של חמש מנות של ירקות ופירות משפרת באופן משמעותי את הסיכוי להאריך חיים ולהמנע ממחלות לב, תחלואה קרדיו ווסקולריות, מפחיתה את הסיכון ללקות בשבץ ואת הסיכון למוות מוקדם.

עם זאת במחקר חדש שהתפרסם מדענים מצאו כי אכילה של עשר מנות כלומר עד 800 גרם ביום מועילה אף יותר. המדענים בבריטיש אימפיריאל קולג' באנרגליה ערכו מחקר מטא אנליזה שבחן 95 מחקרים לגבי מליוני אנשים. במחקרם הם ניתחו ממצאי עשרות אלפי מקרי מוות, מקרי סרטן, מחלות לב, מקרי שבץ, ומחלות קרדיו-ווסקולריות.

הממצאים של החוקרים הראו כי אמנם צריכה של חמש מנות פרי וירק מידי יום משפרות את הבריאות ומפחיתות סיכון למחלות אך הראו כי אכילת 10 מנות היא עדיפה. זאת כיוון שאכילת 10 מנות של ירקות ופירות – 800 גרם בקירוב, מועילה יותר להפחתת הסיכון למוות בטרם עת של 31% והפחתת סיכון לתחלואת לב בשיעור של 24% , הפחתת סיכון 33% בסיכון לשבץ, הפחתה של סיכון בשיעור של 28% למחלות קרדיו ווסקולריות וכן ירידה של 13% בסיכון לחלות בסרטן .

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן