מה מאבחנים בבדיקת EMG

הידעת ? בדיקת EMG היא קיצור של המילים בדיקת אלקטרומיוגרפיה Electromyography. בדיקת EMG הינה בדיקה לזיהוי בעיות בפעילות השרירים והעצבים. בדיקת EMG היא בדיקה הבוחנת את ההולכה העצבית והפעילות של השרירים. בדיקת EMG נעשית על מנת לבחון למה קיימת חולשת שרירים או במקרים בהם מעוניינים לאפיין ליקוי עצבי ומחלה הקשורה לעצבים כמו טרשת נפוצה או ניוון שרירים לצד אבחון דלקת בשריר ומחלות אחרות.

הידעת מה מאבחנים בבדיקת EMG ? במהלך בדיקת EMG מועבר גירוי חשמלי בעוצמה לא גבוהה על עור מעל העצבים הנבדקים. זאת באמצעות מחט שמוכנסת לשריר. בזמן הבדיקה מנוטרת מהירות ההולכה בעצבית ובחינת פעילות השריר. לעיתים נבדקת ההולכה העצבית בבדיקת NCT בנוסף לבדיקה זו, NCT- nerve conduction tests. בדיקות EMG מתבצעות על ידי רופאי שיקום, רופאים מומחים במערכת העצבים, נוירולוגים במכון EMG עם מכשור המתאים לכך.

כיצד מאבחנים מהי בדיקת EMG תקינה ? בתום הבדיקה, בסמוך לכך ולאחר ימים ספורים, ניתן לקבל חיווי לגבי תוצאות הבדיקה. בדיקת EMG תקינה הינה בדיקה שמצביעה על כך שלא קיימת פעילות חשמלית בשרירי הנבדק בזמן שהשרירים שנבדקו נמצאים במנוחה בלי מאמץ.  לעומת זאת כשהנבדק מאמץ את שריריו, תוצאות בדיקת EMG תקינה תראה פעילות סדורה אחידה ללא תנודתיות חריגה.

דילוג לתוכן