מי בקבוצת סיכון לחלות בנגיף הקורונה

הידעת ? ישנן מספר קבוצות סיכון לחלות בקורונה המצויות בסיכון מוגבר להידבק בנגיף. קיימות קבוצות הסיכון המצויות בסבירות גבוהה יותר לחלות בנגיף או לפתח תסמינים חמורים ותחלואה נלווית קשה יותר. לפניכם פירוט של קבוצות הסיכון הידועות עד כה לגביהן ישנם ממצאים מחקריים המעידים על סבירות גבוהה יותר ללקות בנגיף ולפתח תחלואה משמעותית וחמורה יותר בגללו:

1. קבוצת סיכון לחלות בקורונה בהתבסס על גיל

קבוצת סיכון זו המוכרת ביותר. לפיה אנשים מבוגרים יותר מצוים בסיכון מוגבר לחלות בקורונה. מבוגרים וקשישים נמצאו בקבוצת סיכון. זאת כיוון שהם בסבירות גבוהה יותר לחלות בוירוסים וחיידקים באופן כללי כמו גם בוירוס הקורונה. שכיחות התחלואה עם סימפטומים חמורים וסיבוכם, מנגד, הי קטנה באופן משמעותי בילדים. ממצאים מעלים כי שיעור מקרי התחלואה הקשים ביותר ושיעור גבוה של מקרי מוות הוא בקרב חולים בגילאים מבוגרים.

2. קבוצות סיכון בשל הרגלי חיים מזיקים

קבוצת סיכון של אוכלוסיה זו מאפיינים אנשים המתאפיינים בהרגלי חיים מזיקים. ממצאי מחקרים העלו זה מכבר את השלכותיו השליליות של העישון. כך לדוגמה, ממצאים מוכיחים כי אנשים המעשנים מצוים בסיכון מוגבר של יותר מפי 10 ללקות בקורונה, לפתח תסמינים קשים וסיבוכים ולמות מהנגיף. זאת בהשוואה ללא מעשנים.

3. קבוצות סיכון הקשורות לעיסוק בפעילויות גופניות

אנשים המתאפיינים בעיסוק מסוים, למשל פעילות גופנית הקשורה לפעילות ותפקוד הריאות שלהם בקבוצת סיכון מוגבר. כך נמצא למשל שספורטאים ובמיוחד שחקני כדורגל נמצאים בסיכון רב יותר לחלות בקורונה בשל השפעת פעילות מאומצת של ריאותיהם המובילה לסבירות רבה יותר להחדרת הנגיף עמוק לתחתית הריאות ולכן לתחלואה בקרבם.

4. קבוצות סיכון בשל מאפיינים פיזיולוגיים ומבניים

בעלי מאפיינים פיזיים ומבנה גוף מסוים כמו למשל אנשים המתאפיינים במשקל עודף מצוים בסיכון מוגבר לחלות בקורונה. ממצאי מחקרים הראו גם שהסיכון לסיבוכים בגלל הנגיף, תחלואה ומוות גבוה יותר בקרב בעלי BMI גבוה, גם בגילאים לא מבוגרים.

5. קבוצות סיכון להדבק בקורונה לפי מצב ורקע בריאותי

אנשים הסובלים ממחלות רקע כמו בעיות לב לדוגמה אי ספיקת לב מצוים בקבוצת סיכון לחלות בקורונה ולפתח סיבוכים הנוגעים למחלה. כמו כן אנשים בעלי מחלות רקע כמו מחלות ריאה כדוגמת COP מצוים בקבוצת סיכון. כך, אנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה הינם פגיעים במיוחד.

6. קבוצות סיכון לפי מיקום גיאוגרפי – מדינתי או קבוצת סיכון על בסיס גיאוגרפי עירוני

קבוצת סיכון זו מתייחסת לאנשים המצוים בסיכון מוגבר בשל חשיפה רבה יותר לחולים במדינות מסוימות או ביישובים מסוימים. פרסומים של משרד הבריאות מצביעים על איזורים בהם ישנה התפרצות קורונה בשיעורים גבוהים יותר המצדיקים סגר או הגבלות ייחודיות ליישוב זה, בשל סיכון מוגבר בו להדבקות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן