מעט קנאביס נגד נזקי מוח ולב

הידעת ?

מינון נמוך ביותר של החומר הפעיל במריחואנה THC טטראהידרוקנאבינול  יכול להגן על תאי המוח לפני ואחרי פגיעה מוחית ולהגן מפני התפתחות של נזק לבבי

למרות שממצאי מחקרים שונים מעידים על נזקי שימוש בקנאביס, ישנם מחקרים המעידים על השפעתו החיובית של הקנביס כחומר טיפול וממצאים מחקריים מוכיחים שמינון נמוך של מריחואנה עשוי להגן מפני נזק מוחי ומפני התפתחות של נזק לבבי.

ממצאי מחקר שהתפרסם בכתב העת Bichemical Pharmacology הראה שמינון מזערי של THC, המרכיב הפסיכו-אקטיבי בקנאביס, מגן על המוח מפני נזק קוגניטיבי ארוך טווח, בדרגות שונות, שעלול להיגרם בעקבות היעדר אספקת חמצן, התקפים שונים או שימוש בסמים. המדענים גילו כי מינונים נמוכים של קנאביס יכולים להשפיע על האיתות בין תאי המוח, למנוע מוות של תאים, ולעודד גורמי גדילה. בעקבות הממצאים החוקרים הזריקו לעכברי מעבדה מינון נמוך של THC לפני או אחרי חשיפה לפגיעה מוחית, בהשוואה לקבוצת בקרה עם נזק מוחי ללא הטיפול ב-THC. בבדיקות התברר שהעכברים שקיבלו THC הצליחו יותר במבחנים התנהגותיים המודדים כישורי למידה וזיכרון. בדיקות ביוכימיות גילו במוחם של העכברים שטופלו, כמות גדולה יותר של חומרים הידועים כמגנים על תאי המוח, כגון גורמי גדילה עצביים.

 

דילוג לתוכן