FDA עצר את החיסון של ג’ונסון J&J

מינהל המזון והתרופות האמריקני FDA עצר את חיסון הקורונה של ג’ונסון אנד ג’ונסון בארצות הברית. ההודעה ניתנה על רקע שישה מקרי קרישי דם לאחר חיסון נגד קורונה של ג’ונסון אנד ג’ונסון.

בישראל קיבלו התושבים חיסון אחר נגד קורונה. מבצע החיסונים בישראל התבסס על חיסונים נגד קורונה של חברת פייזר. החיסון נגד קורונה של פייזר נבחן ואושר בניסוי בטיחות ויעילות נרחב.

מרכז בקרת המחלות CDC ומינהל המזון והתרופות הודיעו על עצירת מתן החיסון נגד קורונה בארצות הברית שמיוצר על ידי חברת ג’ונסון אנד ג’ונסון. עצירת החיסון מתרחשת בשל מקרי קרישי דם בשש נשים מתו 7 מליון מתחסנים. תופעות הקרישה התגלו בנשים אלה בתוך מספר שבועות לאחר שקיבלו חיסון.  מינהל התרופות הודיע כי זהו צעד של זהירות יתרה מצידו והדגיש כי תופעות הלוואי של קרישיות נדירות ביותר. הרשויות יחליטו האם ומתי לחדש את החיסון לאחר בדיקה של הנושא.

במקביל תופעות דומות של חשש לקרישיות בדם נבחנות לגבי חיסון נגד קורונה של חברת אסטרהזניקה.

הקורונה ממשיכה לגבות קורבנות

בישראל התגלו אתמול רק 256 חולי קורונה. בכך ממשיכה מגמת הבלימה של הנגיף על רקע מבצע החיסונים. עד כה מתו בישראל 6,312 חולי קורונה. מעל 837 אלף ישראלים חלו בקורונה. עד כה התחסנו לקורונה 5.338 מליון ישראלים בחיסון הראשון. 4.96 מליון ישראלים חוסנו במנה השנייה.

עד כה חלו בעולם 138.8 מליון איש. 2.98 מליון איש מתו מהקורונה בעולם. בארצות הברית אומתו מעל 32 מליון חולי קורונה. מעל 578 אלף איש מתו מקורונה בארצות הברית. בהודו נמשכת מגמת ההתפשטות של הקורונה. מעל 14 מליון חולים אומתו עד כה בתת היבשת. מעל 173 אלף חולים מתו מהנגיף בהודו. גם מדינות דרום אמריקה כמו ברזיל, מקסיקו ופרו ממשיכות לדווח על עליה משמעותית בחולים ובמספר מקרי המוות מידי יום.

מדינות מזרח ומרכז אירופה ממשיכות לפרסם נתונים בדבר התפשטות הקורונה. אוקראינה מדווחת על לפחות 16 אלף מקרים מאומתים של קורונה רק אתמול. בכך עלה מספר החולים ל1.9 מליו. אמש מתו 433 איש מקורונה באוקראינה. בכך עלה ל38658 איש מניין החולים מקורונה באוקראינה.

לצד אוקראינה גם מדינות כמו צ’כיה, הונגריה, בלגיה מדווחות על עליה של אלפי חולי קורונה מאומתים ביממות האחרונות.