בצל נגד שפעת, קורונה והתקררות

בשעת מגיפה המונית כמו התפרצות הקורונה, באין טיפול מתאים, רבים פונים לעזרת הריפוי הטבעי, שיטות הרפואה הצמחית ותרופת סבתא למניעה וטיפול כנגד נגיפים אלה. תרופת סבתא נפוצה בשימוש ברפואה העממית כנגד נגיפי מערכת הנשימה כמו התקררות נפוצה Common Cold, למניעה וטיפול בנגיפים דומים כמו שפעת היא הבצל. שימוש בבצל ידוע ומוכר מזה שנים כאחד מתרופות הסבתא לטיפול טבעי הזוכות לפופולריות רבה. כעת כשהעולם ניצב בפני נגיף הקורונה ללא מענה טיפולי, רבים תוהים האם לשימוש בתרופה טבעית של בצל כנגד הידבקות בקורונה או לטיפול עבור חולה קורונה.

מדובר ברפואה עממית של תרופת סבתא פולקלוריסטית המסייעת לחיזוק מערכת החיסון ובכך למלחמה בנגיפים כמו שפעת. יעילותה לגבי נגיפים כמו קורונה אינה ברורה. זאת כיוון שמבחינה מדעית, אין מחקרים אמפיריים המוכיחים את יכולתו של הבצל, השום, האסטרגלוס, האורגנו או ירקות וצמחים אחרים , כמוסות שלהם או תוספי מזון המכילים אותם או שימוש טבעי בהם להלחם בנגיף הקורונה או למנוע את ההידבקות בו. יחד עם זאת קיימים ממצאים מדעיים הנוגעים ליכולותיו האנטיספטיות אנטי דלקתיות החזקות של בצל ותועלתו הבריאותית בחיזוק מערכת החיסונית, שניתן ללמוד עליה אולי בהיקש לגבי תועלתו האפשרית לטיפול טבעי בנגיפים אחרים.

בצל לחיזוק מערכת החיסון נגד נגיפים

בצל נמצא כבעל יכולת אנטי דלקתיות ואנטיספטיות נוגדות חימצון. בצל משמש ברפואה העממית לטיפול במגוון מחלות וחיזוק המערכת החיסונית. ממצאים מחקריים העניקו חיזוק ליכולותיו של הבצל. כך מחקר שנערך לפני מספר שנים העלה כי לבצל היתה יכולת לעכב השתכפלות של וירוס שפעת A. בנוסף, הפוליסכריד הגביר את ייצור הנוגדנים נגד הוירוס.

בצל מכיל חומרים נוגדי חימון ואנטי דלקתיים. הוא מכיל גם מינרלים וויטמינים וכן סיבים תזונתיים וחומצות שומון רב בלתי רוויות וחומצות שומן חד בלתי רוויות כמו גם חומצה אולאית אומגה 9 וחוצה לינולאית אומגה 6 וכן אומגה 3. בבצל ויטמיני B, חומצה פולית, ויטמין C, ויטמין E, סידן, ברזל, מגנזיום, שאשלגן ואבץ וכן זרחן.

חומרי קריאה מחקריים בנושא תועלתו האנטי ויראלית של הבצל

לקריאה נוספת : Jung-Bum Lee, Sachi Miyake, Ryo Umetsu, Kyoko Hayashi, Takeshi Chijimatsu, Toshimitsu Hayashi, Anti-influenza A virus effects of fructan from Welsh onion (Allium fistulosum L.), Food Chemistry, Volume 134, Issue 4, 2012, Pages 2164-2168, ISSN 0308-8146 https://doi.org/10.1016/j.foodchem.2012.04.016.

Ueda H, Takeuchi A, Wako T (2013) Activation of Immune Responses in Mice by an Oral Administration of Bunching Onion (Allium fistulosum) Mucus. Bioscience,  biotechnology, and biochemistry 77(9):1809–1813

דילוג לתוכן