מזונות עשירים בויטמין C נגד נגיף קורונה

איך והאם צריכה של פירות וירקות עשירים בויטמין C כמו תפוזים, לימון, ברוקולי, עגבניה, קיווי, כרוב ניצנים, כרוב עלים ואחרים עשויים לסייע כנגד נגיפים כמו וירוס הקורונה הסיני.

מזונות עשירים בויטמין C נגד נגיף הקורונה ונגיפים שונים? תרופת סבתא וותיקה לפני התפרצות מגיפת הקורונה מדגישה את השפעת צריכת מזונות עתירי ויטמין C כנגד וירוסים כמו קורונה. זאת כיוון שמזונות אלה מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית ובכך עשויים להשפיע על הפחתת סיכויי ההדבקות בוירוסים כמו נגיף הקורונה. בנוסף, יש הסבורים כי צריכת מזונות עשירים בויטמין C במינרלים וברכיבים מעצימים אחרים כמו נוגדי חימצון חזקים מסייעים להעצמת המערכת החיסונית באופן שיכול לטפל גם בחולים שכבר נדבקו במחלה מנגיך הקורונה או במחלות ויראליות אחרות הנגרמות מנגיפים אחרים. סברה עממית של יעילות שימוש בתרופות סבתא לצריכת מאכלים עשירים בוויטמין C במניעת מחלות ויראליות, זכתה לאישוש על ידי מחקרים שונים.

לפני כחמישים שנה פורסם ספר פורץ דרך לגבי חשיבותו של ויטמין C (במינונים גבוהים) כנגד הצטננות. הספר שהתמקד בתועלותיו של ויטמין זה במניעת מחלות וטיפול במחלות ויראליות שנגרמו על ידי וירוסים שונים התוקפים את מערכת הנשימה וגורמים להתקררות, זכה לתמיכה מחקרית נוספת מאז.

ממצאי מחקרים שונים העלו כי יש בסיס  לאמונה הרווחת בתרופת סבתא של צריכת מיץ תפוזים או מיץ לימון, או עגבניות ומאכלים אחרים עשירים בוויטמין C כנגד מחלות כמו שפעת או וירוסי התקררות אחרים. הרפואה העממית הממליצה גם כיום לצרוך תוספי מזון של ויטמין C ופירות עתירי ויטמין C להפחתת הסיכון לחלות גם בנגיף הקורונה הסיני קנתה לה אחיזה בציבור. אולם תרופה עממית זו טרם הוכחה במחקר ספציפי כלשהו עדיין. במחקר שנערך בנושא בימים אלה ממש בבית חולים בעיר ווהאן, בסין (מוקד התפרצות מגיפת הקורונה) וטרם הסתיים ניתן ויטמין C במינון גבוה לטיפול בחולי קורונה.

 

דילוג לתוכן