שום נגד קורונה ונגיפי מערכת הנשימה

רבים מחפשים טיפולים טבעיים, תרופות סבתא, ריפוי אלטרנטיבי ואמצעי מניעה כנגד נגיף הקורונה ועושים היקש ממה שעשוי לעזור לנגיפים אחרים של מערכת הנשימה כמו שפעת והתקררות נפוצה. סימפטומים של התקררות או של נגיף השפעת כמו שיעול, חום וחולשה, ומאפיינים דומים אחרים שלהם מרמזים על דמיון בינו לבין נגיפי מערכת הנשימה לבין נגיף הקורונה הסיני הגובה קורבנות רבים ברחבי העולם – קוביד 19. ברפואה העממית נהוג להשתמש בתרופות טבעיות ומרקחות, כמוסות, קפסולות, תכשירים מהטבע ורכיבים של רפואה אלטרנטיבית צמחית כדי לחזק את מערכת החיסון וכך למנוע הידבקות בוירוסים או לטפל בהם.

ירקות לחיזוק מערכת החיסון נגד נגיפים

בין הירקות המובילים והפופולריים ביותר, עליהם גם קיימת ספרות מדעית באשר להשפעתם המועילה על גופנו במניעת מגוון מחלות, מלחמה בנגיפים וחיידקים, מצויים גם שום וגם בבצל למניעה וטיפול לחיזוק מערכת החיסון כנגד וירוסים של מערכת הנשימה כמו נגיף השפעת. לכן, כעת, כשמגיפת הקורונה גובה מחיר בחייהם של עשרות אלפי אנשים שנפטרו בעקבותיה, רבים מנסים את אותם פתרונות רפואה אלטרנטיבית צמחית מן הצומח גם לגבי הקורונה. זאת, למרות שלא פורסמו מחקרים קליניים באשר ליעילות של טיפול טבעי על מניעת הידבקות בנגיפי הקורונה או השפעת או לטיפול בהם.

שום כנגד וירוסים וחיידקים

שום מוכר ברפואה העממית כתרופת סבתא נפוצה לטיפול בנגיפי מערכת הנשימה כמו שפעת או התקררות וגם למניעתם. שום מוכר כירק בעל תכונות אנטי אוקסידנטיות, נוגד חימצון אנטי דלקתי בעל טעם וריח חריפים.

ברפואה העממית משתמשים בשום כתרופה טבעית על ידי השרייתו במים וגרגור בהם בדומה לגרגור מי מלח. כמו כן משתמשים באיכותו המגינה של השום על ידי צריכתו בתוך מזון כמו בסלט כשהוא כתוש. ברפואה הטבעית העממית משתמשים בו גם בצריכה חופשית כלומר בליעה של שום או לעיסה ובליעה של שום למרות היותו חריף בפה ובקיבה. בנוסף, יש המשתמשים בשום באבקה הנצרכת במזון או בכמוסות. בנוסף ישנה אפשרות להשתמש בשמן שום בקפסולות נוזליות.

לקריאה נוספת : Bayan L, Koulivand PH, Gorji A. Garlic: a review of potential therapeutic effects. Avicenna J Phytomed. 2014;4(1):1–14.

Tsai, Yen, et al. "Antiviral properties of garlic: in vitro effects on influenza B, herpes simplex and coxsackie viruses." Planta Medica 51.05 (1985): 460-461.‏

מניעת קורונה בדרכים נוספות

כמובן שמעבר לטיפול טבעי, העזרות בתרופות סבתא או אמצעים אחרים לחיזוק המערכת החיסונית והעצמת יכולתו של הגוף להתמודד עם נגיפים כמו קורונה או שפעת, כדאי להקפיד על ההנחיות הקונבנציונליות לשמירה על הבריאות ובראשן חבישת מסכת הגנה על הפה למניעת הידבקות בנגיף מרסיסי רוק של אחרים. יש ללבוש מסיכת פנים סטרילית או מאולתרת (אם אין מסיכה ואם אינך משמש כחבר בצוות רפואי) להגנה על הפה ביציאה מהבית., לבישת כפפות וחיטוי תדיר של הידיים כשאי אפשר לשטוף אותן בסבון באופן תכוף, הימנעות מקרבה למקומות בהם שהו חולים בנגיף, הימנעות ממגע עם אנשים עם תסמיני מחלות נגיפי מערכת הנשימה כמו אנשים עם נזלת, שיעול, חום, חיטוי של משטחים וחפצים בהם נגעו אנשים אחרים והימנעות ממקומות הומי אדם כמו רכבת אוטובוס, מרפאה או חנות.

דילוג לתוכן