ראשי » פסיכולוגיה ובריאות הנפש » ד”ר הדס שלי הובר

ד”ר הדס שלי הובר

ד”ר הדס שלי הובר

ד”ר הדס שלי הובר היא מומחית בתחום הכוונה עצמית ללמידה, טיפוח לומד עצמאי, שיח אורייני ותהליכי למידה בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד. סיימה את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת בר אילן. ד”ר הדס שלי- הובר מרצה ב”אקדמית גורדון” ראש תחום למידה פעילה ומערבת, ממקימי ופעילי פורום ארצי ללמידה פעילה ומערבת במכון מופ”ת ופועלת לקידומו בארץ ובעולם ביחד עם מומחי תחום בהשכלה הגבוהה. שותפה פעילה בפרויקטים בינלאומיים פיתוח וכתיבת חומרי הדרכה לאומיים ובינלאומיים בנושא השבחת ההוראה, הלמידה, הערכה וחלופות בהערכה.
כתבה ופיתחה את תוכנית “מעברים” המופעלת באזור הצפון והמרכז. תוכנית המקדמת תלמידים במעבר מכיתות היסוד לחטיבת הביניים. מעבירה סדנאות להורים בנושא “ללמוד כיצד ללמוד”.

דר' הדס שלי הובר Dr Hadas Shelly Huber

דר’ הדס שלי הובר                        Dr Hadas Shelly Huber

ד”ר הדס שלי הובר מנחה צוותי הורים, גננות, מורים מנהלים ומפקחים בנושא ההתמחות: “הכוונה עצמית בלמידה” “מודעות עצמית לתהליכי למידה”, מטא קוגניציה ותהליכים לפיתוח החשיבה. היא מעבירה סדנאות ילדים וצוותי חינוך בעקבות ספר ילדים שכתבה: “ענן ורוד של אהבה”, העוסק בתקשורת מקרבת, טיפוח הרגש ומתן כלים להתמודדות עם לחץ חברתי.

בנימה אישית:
בשנים האחרונות אני מתמקדת ומתמקצעת בעיקר בתחום ההכוונה העצמית ופיתוח המודעות העצמית ללמידה, מתוך מטרה לפתח בקרב התלמידים וסטודנטים להוראה את המודעות לתהליכי למידתם ולהעצים בכך את הישגיהם. תנאים אובייקטיביים מגבילים (כמו אכלוס מקסימאלי של כיתות והטרוגניות רבה בין הלומדים), המקשים מטבע הדברים בעיקר על אותם תלמידים/ הסטודנטים “היושבים על הגדר” ולא זוכים לתוכניות טיפוח כלשהן. כדי להתמודד עם אתגר זה, יזמתי ופיתחתי סדנה העוסקת בפיתוח מודעות עצמית לתהליכי למידה (מעל”ל©) ואת תוכנית ההתערבות ממי”ר העוסקות במתן כלים להעצמת ה”וויסות העצמי”, “המסוגלות העצמית” והערנות ה”מטא- קוגניטיבית”.
נכון להיום, מודל ה-מעל”ל ומודל הממי”ר שפיתחתי מיושמים הלכה למעשה במספר מוקדים ברחבי הארץ : תלמידי המסיימים כיתות ו’ במעבר לחטיבת הביניים, בקרב תלמידי החינוך המיוחד, סטודנטים והשתלמויות מורים וגננות.
בעבודת הדוקטורט שלי חקרתי את ההשפעה של תכנית התערבות הוליסטית המשלבת יחד מרכיבי הכוונה עצמית ללמידה ומרכיבי שיח אורייני רב-תחומי בשפה ובמתמטיקה, בקרב לומדים צעירים. הבחירה במקצועות אלו נעשתה בשל חשיבותם כמקצועות ליבה ותרומתם להכשרת הלומד במאה ה- 21.

 

פרטי התקשרות:

דואר אלקטרוני: hadasndy@gmail.com

 

להלן כמה מפרסומיה של ד”ר הדס שלי הובר:

כתב עת
שלי- הובר, ה’ ויריב,א’ (2019). למידה פעילה ומערבת בהשכלה הגבוהה. רב גוונים מחקר ושיח 17 (4), חיפה: “אקדמית גורדון”.

https://www.gordon.ac.il/%D7%97%D7%93%D7%A9!-%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%AA%D7%A9%D7%A2-%D7%98–pbl-%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%94-%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%AA

מאמרים אינטרנטיים:

הובר, ה. (2017). הכוונה עצמית ללמידה כפלטפורמה לשיח אורייני בשפה ומתמטיקה בקרב לומדים צעירים. עבודה לשם קבלת תואר דוקטור בפילוסופיה, אוניברסיטת בר אילן, רמת גן.

יריב, א’ ושלי-הובר, ה’ (בהדפסה). אתגר ההוראה במערכת ההשכלה הגבוהה: הכשרת הסגל החדש. רב-גוונים מחקר ושיח, 4 (17), 17-1.
*הובר, ה’ (2018). טיפוח מודעות עצמית לתהליכי למידה בקרב תלמידים בכיתות יסוד: תובנות. רב-גוונים מחקר ושיח, 3 (16), 190-145.
* הובר, ה. (2015). מעגל הקסמים ללמידה. הגיע זמן חינוך. http://www.edunow.org.il/edunow-media
* הובר, ה. (2015). מודעות לתהליכי למידה: מה זה בשבילי ובשבילך?. הגיע זמן חינוך. http://www.edunow.org.il/edunow-media

חומרי הדרכה:

*Huber-Shelly, H. (2018). International guide for training engaged and active learning based on project/problem. Joint publication of LLAF and TeachEx European Union Projects. Retrieved from http://www.teachex.eu/modules/pbl/

חוברת הדרכה בינלאומית למרצים המעוניינים ללמד באופן פעיל סביב פרויקטים ודילמות.
החוברת מיועדת למרצים במכללות ובמוסדות אקדמיים נוספים כולל פקולטות למדעים מדויקים. החוברת הינה מקוונת ואינטראקטיבית היא עברה שיפוט חיצוני על ידי שלושה מומחי תחום בארץ ובאירופה. הועברה למרצים ב .Faculty of Chemistry Jagiellonian University נמצאת באתר המרכזי של תוכנית Teachex-Erusmus ומופצת במרכזים לקידום ההוראה והלמידה בארץ ובאירופה.

אתר אינטרנט:

הובר, ה. (טו בשבט, תש”ע ). אתר “ללמוד בדרך אחרת”.
http://www.learning.022.co.il/BRPortal/br/P100.jsp

תגיות: ,