איך עובד החיסון לקורונה של פייזר?

מהו חיסון קורונה? איך הוא פותח ? מהם חיסוני הקורונה של החברות האחרות. איך עובד החיסון לקורונה של חברת פייזר?. רבים מבקשים לדעת איך פועל החיסון לקורונה. ישראלים רבים תוהים כיצד פותח חיסון לקורונה מהר כל כך. הססני חיסונים ואנשים רבים אחרים מוטרדים לגבי הנזקים האפשריים של החיסונים. זאת כיוון שהחיסון נגד קורונה הניתן כיום בישראל לא נבדק בהשפעותיו לאורך שנים. עם זאת מצדדי החיסונים מציינים את הסיכון הגבוה לנזק עקב הידבקות.

זאת הין בהיבטים מיידים של סיכון למוות ותחלואה קשה. וזאת גם בהיבט של סיכון לחלות במחלות אחרות לאחר ההחלמה מקורונה. נזקים רבים ארוכי טווח של נגיף הקורונה נמצאו ברחבי העולם בשכיחות גבוהה יחסית. כך למשל שכיחות של בעיות נירולוגיות, שבץ, דלקת קרום הלב, בעיות בכליות, בעיות מעיים ונזקים רבים נוספים.

ישראל מדורגת ראשונה בעולם במספר החיסונים לנפש. מערכת הבריאות הישראלית הנחשבת מן הטובות בעולם הצליחה מבחינה ארגונית להוציא לפועל את מבצע החיסונים הנרחב. חיסונים רבים ניתנים ומבצע זה לחיסון כלל אוכלוסית ישראל בעיצומו.

איך פועל החיסון נגד קורונה ? צילום: Pixabay Gerd Altmann
איך פועל החיסון נגד קורונה ? צילום: Pixabay Gerd Altmann

איך עובד החיסון לקורונה של פייזר שבו מחוסנים הישראלים?

לפניכם הרצאה אודות נגיף הקורונה והמרוץ לחיסון. בהרצאה מתאר דוקטור יותם בר-און, מהפקולטה לרפואה בטכניון את הקשיים בפיתוח החיסונים, את ההבדל בין החיסונים ומנגנוני החיסון.

בהרצאה מתאר ד”ר בר און את סוגי החיסונים השונים. הוא מפרט כיצד פועל החיסון נגד קורונה של פייזר. הוא משווה את החיסונים של החברות השונות. הדוקטור סוקר את אסטרטגיות החיסונים השונים. כך הוא מתאר את ההבדלים בין החיסונים של נובהוואקס, החיסון הישראלי של המכון הביולוגי, החיסון הסיני וחיסוני mRNA/

בהרצאתו מתאר ד”ר בר און את חיסוני mRNA של מודרנה ופייזר. הוא מתאר מהם ההבדלים בין החיסונים הקלאסים בהם מוזרק חלבון לבין הזרקת חומר גנטי של הנגיף.