ראשי » בריאות- כללי, דיאטה והרזיה, תזונה » טיפים למשקל ובריאות טובים

טיפים למשקל ובריאות טובים

חמישה טיפים להורדה במשקל ולשמירה על בריאות טובה

ד”ר ליסה הארק, דיאטנית מוסמכת מתארת בסרטון הבא חמישה עקרונות  יסוד לשמירה על אורח חיים נכון הכולל פעילות גופנית סדירה ותזונה מאוזנת.

בסרטון מתארת ד”ר הארק חמישה טיפים פשוטים ומאד חשובים להורדה במשקל ושמירה על הרגלי ספורט ואכילה נכונים. שמירה עליהם, מיועדת להביא את מי שמעוניין באורח חיים בריא ולסובלים ממשקל עודף, או למי שעבר דיאטה ורוצה לשמור על משקלו ולא להשמין חזרה, לשמור על משקל גוף תקני.

עיצותיה של ד”ר הארק מבוססים בחלקם הגדולים על מידע ממגוון מחקרים בתחום התזונה ומיועדת להביא לירידה במשקל, לשיפור התפקוד הנפשי, לתפקוד תקין יותר של מערכות הגוף, ולצמצום הסיכון למחלות – כגון מחלת הסכרת הנגרמת מצריכה עודפת של סוכרים, האופיינית להרגלי הצריכה הממוצעים.

רבים שסובלים מעודף משקל פונים לפתרונות מהירים, כמו כמוסות להרזיה, משקאות ונוסחאות להרזיה ו”שיטות מיוחדות” כמו “דיאטת כאסח” להורדה מהירה במשקל, פתרונות שלעיתים טומנים סכנות בריאותיים, ולעיתים קרובות אינם מסייעים לירידה במשקל לטווח ארוך.

שמירה על העקרונות המוזכרים בסרטון מיועדים לאפשר ניהול של אורח חיים בריא המשלב תזונה בריאה, ופעילות גופנית, ללא סבל מיותר של דיאטות מחמירות, תוך שמירה על הרגלי אכילה מאוזנת.

בנוסף, גם לבעלי משקל גוף תקני, עקרונות יסוד אלה, עשויים לשפר את התפקודים כאמור, בהיותם בסיס לתזונה בריאה יותר, מופחתת שומנים וסוכרים.

ההמלצות של ד”ר הארק המופיעות בסרטון מתמצים בחמישה עקרונות אלה :

1. לעשות כושר גופני כחלק מהשגרה השבועית לפחות שלוש פעמים בשבוע.

2. להמנע משתיית משקאות מוגזים, ממותקים ואחרים שמכילים קלוריות רבות. מלבד רמות הסוכר המאד גבוהות שבמשקאות אלה, קיימים בהם לעיתים קרובות גם חומרים משמרים, חומרי טעם וריח וחומרים נוספים, העלולים להזיק לבריאות. לפיכך, ממליצה הד”ר הארק להתרכז במים ובחלב דל שומן.

3. לאכול ירקות ופירות. מומלץ להרבות בצריכת ירקות ופירות (בכפוף למגבלות סוכר לסובלים מתחלואה הנוגעת להגבלת צריכת פירות). כך, מומלץ לצרוך לפחות 3 ירקות ו3- פירות בכל יום.

4. לאכול בשר רזה, דגים ועוף ולהמנע מבשרים שמנים. מומלץ לאפות, לבשל או לצלות את האוכל ולא לטגן אותו.

5. להגביל את צריכת האלכוהול. מעבר למחלות הנגרמות משתיית אלכוהול ומעבר לנזקי ההתמכרות לאלכוהול, משקאות אלכוהולים מכילים הרבה מאד קלוריות, ולכן מומלץ להמנע מהם ככל האפשר