יתרונות שיבולת שועל

יתרונות שיבולת שועל מבחינה רפואית, בריאותית ותזונתית. צילום: Pixabay Ovidiu Creanga
יתרונות שיבולת שועל מבחינה רפואית, בריאותית ותזונתית. צילום: Pixabay Ovidiu Creanga

שיבולת שועל או קוואקר (Avena sativa) היא דגן בעל יתרונות רפואיים, תזונתיים ובריאותיים מגוונים. במאמר זה נסקור את היתרונות של שיבולת שועל לבריאות, הן מבחינת ערכים תזונתיים והן מבחינה רפואית. שיבולת שועל מכילה מעט שומנים. במאה גרם שיבולת שועל יש פחות מ7 גרם שומן, כ-380 קלוריות ושיעור משמעותי במיוחד של חלבונים. כל מאה גרם שיבולת שועל מכילה 12-18 גרם חלבון. שיבולת שועל מכילה רכיבים מזינים כמו מגנזיום, ברזל, תיאמין, ויטמין B6 ועוד.

שיבולת שועל – יתרונות

לשיבולת שועל יש כאמור מגוון יתרונות. סגולות שיבולת השועל הינה בהיבט ערכיה התזונתיים. שיבולת שועל מכילה סיבים תזונתיים בשיעור גדול. קוואקר מכיל חלבונים בכמות משמעותית. יחד עם זה שיבולת שועל לא מכילה כמות רבה של שומנים. זאת ועוד שיבולת שועל מכילה ויטמינים ומינרלים רבים. לדוגמה היא מכילה אשלגן, ברזל, סידן, ניאצין ומנגן.

שיבולת שועל מכילה סיבים מסיסים המכונים בטא גלוקנים. הללו מרפדים את המעי ומסייעים בכך למניעת ספיגת כולסטרול וריכיבם אחרם.

בנוסף, תועלת רבה יש לשיבולת שועל ביתרונותיה הרפואיים. מבחינה בריאותית קווקר מועיל במספר היבטים רפואיים. לפניכם רשימה חלקית של סגולות שיבולת השועל לבריאות:

1.יתרון קרדי ווסקולרי. מחקרים מצאו כי רכיבים מועילים בשיבולת השועל הם בעלי השפעה חיובית במיוחד על בריאות הלב.

2. סגולה נוספת של שיבולת שועל היא יעילותה בהפחתת הכולסטרול הרע בגופנו.

3. שיבולת שועל מפחיתה תאבון. בכך היא מסייעת להפחתה במשקל ללא סבל ותחושת רעב מיותרת. מחקרים הראו כי מיתרונותיה של שיבולת השועל – היא גורמת לתחושת שובע ומסייעת להורדה במשקל והרזיה.

4. שיבולת שועל בעלת יתרונות ותועלת לבריאות העור. בהיבט דרמטולוגי פנימי וחיצוני- קוואקר מסייע לבריאות העור גם באמצעות אכילתו וגם באמצעות שימוש בו על העור. למשל כמסכת פנים.

5. כמות גדולה של סיבים תזונתיים ורכיבים מזינים שבקוואקר מועילה למערכת העיכול.

6. כמות משמעותית של חלבונים המועילים לצריכה מאוזנת של אבות המזון באוכל בעל ערך גליקמי לא גבוה ורמת שומן נמוכה. שיבולת שועל עוזרת בהתאוששות של השריר ועליה במאסת שרירים. זאת למרות שהיא לא מזון שמהווה מקור חלבונים שלם.

7. רכיביו המזינים של הקוואקר מסייעים למערכת החיסון לפעול באופן יעיל יותר. שיבולת שועל מכילה נוגדי חימצון רבים ומועילים.

8. שיבולת שועל לויסות רמת עלית הסוכר בדם והפחתת סיכון לסוכרת מסוג 2. שיבולת שועל נחשבת למקור מזון מאוזן ומזין. היא בעלת ערך גליקמי נמוך. היא אמנם מכילה פחמימות אך הללו מורכבות וספיגתן איטית ומפחיתה עלייה חדה ברמת הסוכרים בדם.

יתרון לבריאות הלב: האם שיבולת שועל יכול לרפא מחלת לב?

בסרטון זה מסביר ד”ר גרגר את יתרונות שיבולת השועל ומשיב באמצעות מחקרים בהיבט תחום הקרדיולוגיה ובריאות קרדיו ואסקולרית על השאלה האם סיבולת שועל עשויה לרפא אדם ממחלת לב.

שישה יתרונות של שיבולת שועל

בסרטון זה מוסבר לגבי שישה יתרונות של שיבולת שועל לבריאות. החל מיעילותה הבריאותית של שיבולת שועל לירידה במשקל. יתרון נוסף הוא הכמות הגדולה של חלבונים שמכילה שיבולת שועל. כמו כן מכיל הקוואקר גם מעט שומנים והרבה סיבים תזונתיים.
יתרון נוסף של שיבולת שועל הוא תכולת סיבים ופחמימות מורכבות המונע עליה של סוכר ולכן הפחתת סיכון לסוכרת מסוג 2. שימוש בשיבולת שועל בתזונה היא דרך יעילה להפחתת סיכון לסוכרת.
לשיבולת שועל יתרונות נוספים שמצוינים בסרטון. בין היתר יעילות הסיבים הייחודיים בשיבולת שועל להפחתת רמת הכולסטרול הרע. סיבים המכונים בטא גלוקנים.
עוד מיתרונותיה של שביולת שועל הוא השפעתה החיובית על הלב.

ערכים בריאותיים של שיבולת שועל כמזון על

מעלת הקוואקר, המלצה של רב רביד נגר במדור בריאות על שימוש בקוואקר כמזון על. בסרטון מסביר רביד על שיבולת השועל וערכיה הבריאותיים. הוא מסביר על יתרונות רפואיים בשיבולת שועל ועל אפשרויות שילובה בתזונה בריאה.


דילוג לתוכן