איך לטפל בצריבת מדוזה

סרטון הנחיה איך לטפל בצריבה הנגרמת כתוצאה מצריבה של מדוזה בעזרת מים וחומץ ותערובת חול ומים.

הקיץ בעיצומו ורבים נהנים מחופי הים. המדוזות הפוקדות את חופי ישראל מקלקלות את הנאת הרחצה. צריבת מדוזה ישירה או צריבה של העור עקב הפרשות של מדוזה במים גורמת לצריבה קלה עד חריפה בעור. לפניכם סרטון הנחיה כיצד לטפל בצריבה אשר נגרמת בים לאחר רחצה. הסרטון ממחיש איך מטפלים בצריבה של מדוזה. זאת באמצעות שימוש בתערובת מים וחומץ ותערובת חול ומים.

בסרטו הבא מומחש איך לטפל בעקיצת מדוזה בהקדם לאחר תחושת הצריבה במים. ככל שנקדים לטפל בצריבה כך ייטב וההחלמה מהצריבה תהיה מהירה יותר. לא מומלץ לשטוף את כווית המדוזה במים מתוקים. כמו כן אין לשפשף את העור עם חול.

חשוב לזכור – בבואנו לטפל בכוויה של מדוזה יש להוועץ בגורם רפואי. זאת מאחר שאם הצריבה בעור נובעת ממגע ישיר של המדוזה לדבר השלכות חמורות. היצמדות המדוזה לעור של אדם יכולה להוביל לכוויה חמורה. לכן יש לברר ולאמוד את עוצמת החשיפה לארס של המדוזה. לפני שפונים למענה איך מטפלים בצריבה של מדוזה, כדאי לתת לכך את הדעת. כיוון שאם מדובר בחשיפה קשה יש לקבל טיפול חירום רפואי מידי בבית חולים או מרפאה סמוכה.

בהדרכה שבסרטון מתואר איך מטפלים בצריבת מדוזה. הטיפול המוצע הוא כאמור באמצעות שימוש בחומץ מהול במים. יש גם המשתמשים במלח המעורבב במי ים. עם זאת נפוצה ברפואה העממית מספר "תרופות טבעיות" או שיטות נוספות שהינן כתרופת סבתא לצריבת מדוזות. זאת בנוסף לתכשירי הרגעה רפואיים או טבעיים כמו אלוורה.

מלבד חומץ תפוחים המתואר בסרטון ניתן להשתמש גם במיץ לימון. הללו מנטרלים את הרעל. זאת בעזרת פירוק החלבונים של ארס המדוזה.

יש הסבורים כי חומץ תפוחים אינו מנטרל את ארס המדוזות שפוקדות את חופי ישראל. יש רופאים הממליצים להמנע מכך או מהטלת שתן על כוויות המדוזה. הללו סבורים כי חומץ עלול להחמיר את הכוויה. רופאים שונים ממליצים לטפל בצריבת המדוזה כבכוויה. לכן ממליצים רופאים למשל למרוח חומרים כנגד כוויה. זאת בהתאם לדרגת חומרת הצריבה.

אם מדובר בכוויה קשה עקב צריבה חריפה כדאי בכל מקרה לפנות לבית חולים. בכוויות קלות עקב צריבת המדוזה יש לטפל באמצעות קרם נגד כוויות. לדוגמה שימוש בתכשיר סילברול נגד כוויות.

חשוב לציין כי מדוזה עלולה לגרום אלרגיה. אדם הסובל מתגובה אלרגית נדרש לקבל זריקה של חומר העוצר זאת כמו אפינפרין בבית חולים.

דילוג לתוכן