איך לעשות אימון דד ליפט נכון

טעויות נפוצות בתרגיל Deadlift ואיך לעשות אימון דד ליפט בצורה נכונה

בהדרכה הבאה מובאות עיצות וטיפים איך לעשות תרגיל דד ליפט. אבל עם זאת מציג הסרטון איך להמנע מחמש טעויות נפוצות של אימון דד ליפט. תרגיל דד ליפט Deadlift הינו אימון משקולות בו המתאמן או המתאמנת מבצע הרמה של מוט מתכת מהרצפה. זאת כאשר רגלי המתאמן כפופות וגבו ישר. דד ליפט הינו אחד משלושה אימוני הרמת כוח. לתרגילי אימוני כוח תועלת בריאותית. לדוגמה אימוני כוח לטיפול בכבד שומני.

שמו שם התרגיל דד ליפט הוא קיצור מהשם Dead weight lift שמשמעותו היא הנפה של עומס משקל. מדובר בתרגיל הבוחן את הכוח של המתאמן. תרגיל הדד ליפט בודק זאת משום שהוא מעריך את היכולת להרים משקל מקרקע וזאת בשונה מתרגילים אחרים.

היתרון של דד ליפט לדעת מומחים מתחום הספורט והכושר הגופני היא שהוא מסייע לחיזוק של מגוון שרירים. דד ליפט מסייע לחיזוק שרירי הרגליים, השריר הארבע ראשי, את השרירים זוקפי הגן ואת שרירי הישבן. כמו כן תרגיל דד ליפט מוביל לעיצוב של הגוף. יש המדגישים כי למרות הסיכון בביצועו באופן לקוי ורבים המבצעים אותו עם טעויות רבות, ביצוע קבוע שלו יכול להפחית סיכון לפציעות.

תרגיל דד ליפט טומן בחובו תועלת התפתחותית למתאמנים. לצד התועלת חשוב לזכור כי תרגיל זה עלול גם להוביל לפציעות גב משמעותיות. לכן, לפני כל אימון גופני, ובפרט אימוני כוח ואימון דד ליפט מומלץ להוועץ במומחה בתחום הבריאות. זאת על מנת לבחון את התאמת המצב הרפואי והגופני לתרגילים מעין אלה.

כמו כן מומלץ להוועץ במומחה ספורט על מנת להרכיב "תפריט אימונים" נכון שיסייע להתפתחות הגוף באופן מאוזן, בהתאם למגבלות ובמתינות. זאת ללא שימוש בתרגילים שאינם תואמים את יכולת המתאמן, ותוך ליווי והדרכה למניעת נזקים.

כיצד להמנע מטעויות נפוצות באימוני הכושר וכיצד לבצע נכון דד ליפט

בהדרכה מתוארים התרגילים של דד ליפט כשהם מבוצעים נכון תוך זקיפה של הגב והסבר ליציבה ומנח נכון של הרגליים, הגב, הראש והישבן.
כמו כן  בהדרכה מוסבר מהן טעויות אופייניות כשאשר עושים תרגיל דד ליפט. זאת לצד הסברים ממחקרים מה התועלת של תרגילי דד ליפט כמו לדוגמה שיפור בסיבולת השריר והגברת יכולות כוח מתפרץ.

לפניכם סרטון המסביר איך לבצע באופן נכון את תרגיל הדד ליפט. ההדרכה ממחישה איך לעשות דד ליפט בביצוע תרגיל שמפחית את הסיכון לאימון שיוביל לנזקים ופציעות.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן