איך נראה חור בשן?

עששת המתפשטת בשיניים היא תופעה שכיחה בנושא בריאות השיניים ומעסיקה רבים התוהים איך נראה חור בשן וכיצד לזהות התחלה של חור ועששת בשיניים. מי שסובל מכאבים בחלל הפה לעיתים תוהה האם מדובר בחור בשן או התהוות בעיות אחרות כמו נסיגת חניכיים, כאבים בכתר או בבעיה אחרת. לכן, מומלץ במידה ואתם סובלים מכאבי שיניים או מתעורר חשד להתהוות חור או תופעות חריגות בחלל הפה, יש להוועץ ברופא שיניים.

גם כאשר אנחנו לא מזהים חור בשן, ואיננו סובלים מכאבים או עששת, מומלץ לבקש מידי 4-6 חודשים אצל רופא השיניים לביקורת שגרתית. בביקורת זו ניתן להוועץ עם רופא השיניים בנושא החניכיים או התהוות עששת. במידה ואין תופעות כאלה, חשוב בכל זאת להגיע לרופא כדי שיוודא שמצב השיניים והחניכיים תקין וללא התפתחות חורים.

 

כיצד נראית עששת בשן ואיך מגלים חורים בשיניים ?

את התשובה לשאלה איך נראית עששת בשן מוטב להשאיר לרופא השיניים לאבחון מקצועי. יחד עם זאת התהוות של עששת, למקרה שחוששים להתהוות חור בשן ורוצים לדעת איך מזהים חור בשיניים וכיצד הוא נראה התשובה היא שמדובר בשינוי בפיגמנט הלבן של השן באופן חריג לכיוון צבע חום, צהבהב ולעיתים כהה מכך – חום כהה או אף שחור במצבים מתקדמים יותר.

עששת היא מחלה זיהומית שנוצרת עקב הצטברות רובד של חיידקים שנמצאים על פני השן. החיידקים הללו מפרקים את הסוכר שאנחנו אוכלים לחומצות. החומצות הללו מוציאות מהשכבה החיצונית של השן מינרלים. כך מתמוסס חומר השן.

איך נראה חור בשן לפי מיקום בחלל הפה?

קיימים מספר סוגים של חורים בשיניים. אפשר לראות את החור בשן באמצעות זיהוי צבע צהוב, חום או צהבהב כהה לעיתים בחרירים ובחריצים שבזגוגית השן החיצונית. חריצים או חרירים קטנים אלה יכולים להיות עמוקים או שטחיים.

הללו יכולים להופיע על גבי השן בחורים בשיניים בארבעה אזורים:

  • עששת במשטח הסגרי
  • עששת במשטח בין השיניים מתחת להיכן שהשיניים הסמוכות זו לזו נוגעות אחת בשניה
  • עששת במשטחי השן החלקים המנוקים על ידי הלשון והשיניים
  • עששת שורשים עקב חשיפת השורש בגלל נסיגת חניכיים.

המחשה איך נראה חור בשן

סרטי המחשה אלה מראים כיצד נראה חור בשן, איך נראית התפתחות של עששת בשיניים ולמה לשים לב כאשר אנו מנסים בכוחות עצמנו להבין איך לזהות חורים בשיניים ומה מאפיין עששת כשמסתכלים בשיניים.

 

סרטון הדרכה נוסף המציג איך נראים חורים בשיניים בשל התפתחות עששת

דילוג לתוכן