גורמים וטיפול בדיכאון כרוני-דיסתימיה

מהו דיכאון כרוני

בשונה מדיכאון חריף, רבים (כעשרה מליון אמריקאים מידי שנה) סובלים מדיכאון כרוני כהפרעה המלווה אותם למשך תקופה ארוכה, בעוצמה נמוכה יותר מדיכאון מג’ורי, ובאופן המאפשר להם לתפקד בחיי היומיום. עם זאת תפקוד זה מלווה בחלק מהמאפיינים הבאים : תחושת חוסר אונים, עייפות, בעיות שינה, ריכוז נמוך, בעיות בתאבון, דימוי עצמי נמוך, קדרות, שחיקה, חוסר מיצוי, העדר אושר וסיפוק במהלך תקופה של שנתיים או יותר, באופן רציף במבוגרים ובילדים- למשך שנה או יותר.

כך מתייחס הסרטון לדמויות מפורסמות שדיברו בגלוי על התמודדות עם תסמיני דיכאון כרוני כדוגמת האריסון פורד, גי’פ קארי, דרו ברימור ואחרים.

ד”ר קלייב שפיגל מציג את ההפרעה- דיכאון כרוני המכונה גם דיסתימיה (דיסתמיה) או הפרעה דיסתימית, את אפשרויות הטיפול בה, את ההבדלים בינה לבין דיכאון חריף (דיכאון מג’ורי),הגורמים לה כדוגמת שיבושים בנוירוטרנסמיטורים רלוונטיים כמו סרוטונין הקשורים להפרעות מצב רוח, גורמים נפשיים ורגשיים העלולים לגרום להפרעה כמו מוות של אדם קרוב, אירוע טראומטי, משברים אישיים, כספיים, זוגיים או בעבודה, גורמים פיזיולוגיים ומחלות כמו איידס, סרטן, פרקינסון, גורמים גנטיים ועוד.

מלבד טיפול תרופתי מתאר הסרטון שינויים מומלצים עבור הסובלים מדיסתימיה, באורח חיים כגון אכילה נכונה ומאוזנת, התעמלות על בסיס קבוע, הימנעות מאלכוהול, טיפוח סביבה חברתית תומכת ועוד.