הכנת סבון טבעי ללא סודה קאוסטית

איך להכין בבית סבון טבעי ללא סודה קאוסטית

סרטון שמתאר איך להכין באופן ביתי סבון טבעי בלי סודה קאוסטיק.

בסרטון זה מתוארות הוראות הכנה איך ליצור בבית בדרך פשוטה ונוחה סבון טבעי מחומרים שונים. הכנת הסבון היא על טהרת החומרים הטבעיים ואינו כולל סודה קאוסטית Lye ודומיו.

לפני מעל 4,000 שנים נהגו להכין את הסבונים מפחם. לאחר מכן נעשה שימוש באפר. כיום הכנת סבון כולל שימוש בסודה קאוסטית. יחד עם זאת יש המעדיפים לא להשתמש בסודה קאוסטיק בעת הכנת הסבון. זאת מטעמים שונים.

סיבה מרכזית להימנעות מהכנת סבון תוך שימוש בסודה קאסוטית נובע מהסיכון שבה. שימוש בחומר זה באופן ישיר על העור במצב גולמי מסוכן מאוד. לכן שימוש בסודה קאוסטיק בהכנת סבון טבעית אינה מומלצת ומקשה על ההכנה מאוד.

ההדרכה שלפניכם מסבירה כיצד להמיס את החומרים ולשלבם על מנת להכין סבון טבעי. ניתן לשלב בהליך ההכנה חומרים טבעיים כיד הדמיון הטובה. עם זאת חשוב ההתאמה בין החומרים שהכנסתם תהיה טובה. כלומר שלא תהיה סתירה בין הרכיבים.

בנוסף, אם תרצו להכניס רכיבים רגישים או לא יציבים, היזהרו מכך בעת ההכנה של הסבון הטבעי. רכיבים רגישים מאוד עלולים לההרס במהלך החימום.

תכונותיו של סבון טבעי הכולל רכיבים שאנו שולטים בהם ומוסיפים אותם באופן מבוקר הן עדיפות. עם זאת יש לוודא כי הרכיבים בהם אנו משתמשים הם איכותיים, טבעיים, אותנטיים ובעלי ערכים רפואיים ובריאותיים. כמו כן יש להקפיד על התהליך. בנוסף חשוב לוודא כי התוצר הסופי של הסבון שיצרו אינו גורם לגירוי, אלרגיה או תופעות אחרות בעור.

בכל אופן יש להעזר בנוסף בכפפות להגנה על הידיים. כמו כן יש לחבוש מסיכה להגנה על הפנים. זאת להגנה משאיפת חומרים המשמשים להכנת הסבון הביתי בהכנה טבעית זו.

ניתן ליצור סבונים למספר שימושים. בין היתר ניתן להכין סבון טבעי ביתי המהווה תחליף ליפה לגירוד תאי העור  ניתן להכין סבון ביתי לפילינג. אם המטרה הוא לסייע בפילינג טבעי אז ניתן להוסיף רכיבים כמו שיבולת שועל, עלי צמחי מרפא וחול כדי לעודד גירוד העור העדין. ניתן להכין סבון ביתי שהדגש בו הוא להזנת העור וטיפוחו. אז ניתן להוסיף חומרים מתאימים לטיפוח העור והזנתו.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן