מי נמצא בקבוצת סיכון לחלות בקורונה?

ממצאי מחקרים שונים העלו כי קיימות מספר קבוצות סיכון לקורונה. קבוצת סיכון לקורונה הן אוכלוסיות המצויות בסיכון מוגבר לחלות בנגיף או לפתח תסמינים חמורים או המצויות בסיכון גבוה יותר לתמותה בשל הנגיף. קבוצות הסיכון המרכזיות שנמצאו הן:

  1. קבוצת סיכון של מבוגרים וקשישים. גיל נמצא כגורם סיכון מרכזי.
  2. קבוצות סיכון להדבק בנגיף הקורונה של חולים עם מחלות רקע. לדוגמה אנשים עם מחלות כליה או יתר לחץ דם, אנשים עם מחלת ריאות כמו COPD או סכרת.
  3. קבוצות סיכון למעשנים. ממצאי מחקרים דרמטיים העלו כי אנשים שמעשנים מצוים בקבוצת סיכון לחלות בקורונה, לפתח תסמינים קשים ולמות עקב הנגיף פי 14 בהשוואה לאנשים בריאים.
  4. קבוצות סיכון של ספורטאים. ממצאי מחקרים העלו כי ספורטאים כמו שחקני כדורגל נמצאים בסיכון רב יותר לחלות בקורונה בשל סיכון מוגבר בנשימתם על פי מבנה הריאות שלהם, להחדרת הנגיף עמוק לתחתית הריאות ולכן לתחלואה בקרבם.
  5. קבוצות סיכון של בעלי עודף משקל. לדוגמה אנשים בעלי עודף משקל. BMI של 40 קשור לסיכון מוגבר לחלות בקורונה, לפתח תסמינים חמורים ולמוות.

בשלושת הסרטונים קיימת התמקדות בקבוצות סיכון והיבטים אחרים של האוכלוסיות המצוים בסיכון מוגבר לחלות בקורונה ולפתח תסמינים קשים ואף מוות.

1. סרטון של משרד הבריאות מסביר על קבוצת סיכון על בסיס גיל ועל בסיס מחלות רקע

סרטון ההסבר של משרד הבריאות מתמקד בשתי קבוצות סיכון לקורונה:
א. קבוצת סיכון של אנשים המצויים בסיכון גבוה יותר להדבק בנגיף עקב גיל מבוגר. אנשים בגילאים מבוגרים יותר בעלי סיכון גבוה יותר ולכן נחשבים בקבוצת סיכון קורונה.
כמו כן, קשישים ובני גיל הזהב מצויים במיוחד בקבוצת סיכון. לכן חשוב להקפיד על זהירות מקסימלית במגע איתם. זאת לשם מניעת הדבקתם.

ב. קבוצות סיכון לחלות בקורונה של אנשים בעלי מחלות רקע כמו אנשים בעלי מחלות לב, מחלות ריאה, סוכרת ועוד. ממצאים מחקריים מרחבי העולם ומישראל העלו כי אנשים בעלי מחלת רקע אחת או יותר נמצאים בסיכון מוגבר לחלות במחלת הקורונה. זאת ועוד אנשים בעלי מחלות רקע מצויים בקבוצת סיכון גם בהיבט של הסיבוכים מהנגיף והסיכון לתמותה. מגוון מחקרים אודות הקשר בין נגיף קורונה לתחלואה ומוות מהוירוס הסיני הקטלני העלו כי מבוגרים מצויים בסיכון מוגבר למחלה חמורה ולמוות.

 

2. סרטון הוובינר של בית החולים שיבא תל השומר מתמקד בקבוצת הסיכון של חולי סרטן.

חולי סרטן בכלל, ובפרט אלה המקבלים טיפולים מצויים בסיכון מוגבר לחלות בקורונה. כמו כן, חולי סרטן מצויים בקבוצת סיכון ראשית למוות בשל הנגיף, לכן ננקטים אמצעי זהירות מחמירים הנוגעים לחולים אונקולוגיים.

3. ראיון בחדשות ABC עם רופאה לגבי קבוצות סיכון במחלות – לחץ דם, סוכרת, מחלות כליה ולב

ראיון עם רופאה בנושא קבוצות סיכון לקורונה ברשת ABC המתמקד בקבוצות סיכון של בעלי מחלות רקע:

  • קבוצת סיכון של חולי סכרת
  • קבוצת סיכון של חולי לב
  • קבוצת סיכון של אנשים עם מחלות ריאה
  • קבוצת סיכון של אנשים עם מחלות בכליות
  • קבוצות סיכון של אנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן