שטיפת פה במי מלח

המלצות רבות מטעם גורמי רפואת שיניים ובריאות החניכיים לצד המלצות של אנשים שאינם מומחים מעידות על יעילות של מי שטיפת פה טבעית, ללא אלכוהול. זאת לצד תכשירים רפואיים ולא רפואיים, טבעיים ואחרים לשטיפת פה כמו מי מלח, ליסטרין, קוריסידול, שטיפות פה רפואיות ומי פה, משחות וג’לים לחניכיים כמו ג’נג’י ג’ל.

שטיפת פה לחיטוי פצעים ודלקות חניכיים

רופאי שיניים, לצד מומחי רפואה משלימה, רפואה טבעית ואנשים מן השורה ממליצים על שימוש במי פה בהכנה ביתית על מנת לשמור על בריאות הפה והחניכיים. הללו מומלצות למבוגרים אך שטיפול פה לילדים הן אפשריות ובלבד שהן מותאמות לגיל הילד ויכולתו לבצען מבלי לבלוע את התכשיר.

שמירה על בריאות השיניים והחניכיים. אילוסטרציה: Pixabay Anastasia Gepp
שמירה על בריאות השיניים והחניכיים. אילוסטרציה: Pixabay Anastasia Gepp

כמובן, יש לציין כי מי שסובל מבעיות חניכיים, כאבי גרון או בעיות שיניים נדרש לקבל טיפול רפואי מצד גורם מומחה כמו רופא שיניים, פריודנט, מומחה לבעיות חניכיים, שיננית, רופא אף אוזן גרון או מומחה לבעיות זיהומיות. זאת לפני שהוא פונה לשימוש בפתרונות כמו הכנת שטיפת פה טבעית להפסקת התופעות.

יחד עם זאת רבים יכולים להסתייע בתמיסה טבעית לטיפול בבעיות חניכיים זו לאחר שמיצו את הטיפול הרפואי או שאינם סובלים מבעיות המצריכות טיפול רפואי של רופא שיניים, פריודנט או רופא מומחה אחר. זאת במידה והתמיסה אינה מנוגדת להתוויה רפואית או המלצת הרופא המטפל בהתאם למצב הרפואי או הבעיה.

מי מלח לחיטוי חניכיים ומניעת זיהומים

לשם כך, רבים ממליצים על שטיפת הפה או גירגור תמיסת מי מלח המעורבבים בסודה לשתיה וללא אלכוהול, בתהליך פשוט מסייעים לשמירה על בריאות החניכיים, הפחתת עששת, הפחתת פתוגנים והתפתחות זיהומים בדרכי הנשימה העליונות, שמירה על לובן השיניים ועוד.

ממצאי מחקרים שונים מעלים כי לשמנים אתרים כמו שמן עץ התה יש יכולות אנטיספטיות, נוגדות זיהום, אנטי דלקתיות. הללו פועלות באופן יעיל כנגד וירוסים, פטריות וחיידקים. בנוסף, שימוש מדוד בהם עשוי לסייע גם נגד ריח פה.

כיצד להכין בבית מי פה טבעיים ממלח ורכיבים נוספים שיסייעו בכך ? החומרים נדרשים לרוב הם אבקת סודה לשתיה, מלח, מים חמימים וניתן מספר טיפות של שמן אתרי כמו שמן מנטה או שמן עץ התה.

לפניכם 3 הדרכות להכנת תמיסת חיטוי פה לשטיפת פה טבעית להלבנת שיניים, דלקות חניכיים ניקוי פלאק וחיסול חיידקים.

 

1.  הכנת תכשיר טבעי לניקוי חלל הפה ללא כימיקלים – הדגמה של ד”ר נמי בתל

2. איך להכין מי שטיפת פה בבית

3. הכנת תמיסת שטיפת פה טבעית ביתית