שיטות להרגעת תינוק בוכה

הסרטון הזה מעניק כמה עיצות שימושיות והנחיות להורים מתוסכלים שניסו להרגיע תינוק הסובל מכאבים, או לטפל בבכי של תינוק שמקורו לא ברור להם.

הורים רבים עומדים חסרי אונים למול הבכי של התינוק, לאחר נסיונות כושלים להרגיעו.  לאחר שניסו מגוון שיטות להרגעת הבכי ולשיכוך הכאבים, רבים פונים לשיטות אלטרנטיביות להרגעה, חלקם משתמשים בחומרים טבעיים ואחרים בטכניקות שפיתחו בעצמם.

הסרטון מציע טיפים והנחיות להורים מתחילים וגם להורים מיומנים באופן שמסביר איך לשפר את הטיפול בתינוק המביע מצוקה.

בסרטון ממליצים להורים המתוסכלים על מספר שיטות לא מסובכות להרגעת התינוק: בפתח הסרטון מזהירים את ההורים להמנע מטלטול התינוק כדרך להרגעה. מכיוון שהדבר עלול לגרום לתינוק נזק מוחי. אפשר כמובן להניע אותו בעדינות בצורות שונות כפי שמתואר, אך בזהירות רבה, במיוחד בחודשים הראשונים.

כמובן שלפני יישום שיטות ההרגעה, הצעד הבסיסי הוא לבדוק האם הבכי מסמן מצוקה פיזית בסיסית- למשל שהתינוק סובל מגזים, שחם לו, שהוא רעב, שהוא בתנוחה לא נוחה או שיש להחליף לו חיתול. לפיכך, יש לבדוק את החיתול, לוודא שהבגדים לא לוחצים, לסייע לתינוק להוציא גזים ועוד.

בשלבים הבא מומלץ כמובן להשתמש במוצץ או באצבעות להרגיע, ולאחר מכן להפעיל מוזיקה, הקלטה של קולות מהטבע, לפזם, להשמיע רעש מונוטוני, להניע את התינוק באופנים מסוימים, לעשות לו עיסוי, להרגיע אותו באמצעות אמבטיה ועוד.

דילוג לתוכן