תסמינים של אבנים בכליות

תסמינים של אבנים בכליות ובשלפוחית השתן יכולים להגרם ממגוון סיבות שהובילו לבעיה ורמת חומרתם משתנה. סימפטומים של אבנים בכליות מאובחנים על ידי רופא נפרולוג. אבנים בכליות יכולות להווצר בגלל מחלות ובעיות אחרות. לכן חשוב לאבחן את הבעיה באופן מקיף ומקצועי. תסמיני אבנים בכליות לא בהכרח מעידים על אבן בשלפוחית ובכליות. ומאידך סימפטומי אבנים בכליות לא מעידים בהכרח על בעיה כליות פתולוגית.

מהם התסמינים של אבנים בכליות?

מהם התסמינים של אבנים בכליות ובדרכי השתן ? קיימים מספר תסמינים לאבנים בכליות. תופעת אבנים בכליות מכונה בלעז Kidney Stones או בשפה מקצועית Calculus Renal.

תסמינים של חול או אבנים בכליות מופיעים בשלב די מאוחר. תסמיני אבני כליות הם לרוב א-סימפטומטיים. אין התראה להיווצרות הדרגתית של אבני כליה. הופעת התסמינים של אבנים בכליות מתרחשת כשהאבן כבר נוצרה וגורמת לסימפטומים שונים. להלן סימפטומים שיכולים להופיע כתסמיני אבנים בכליות ביחד או בנפרד, בעצימות משתנה:

  1. כאב קל ועמום או כאב חד במפשעה או במותן. הכאב יכול להגרם מאבנים שחוסמות את דרכי השתן.
  2. דימום גלוי בשתן. לעיתים מדובר בדימום לא גלוי בעת הטלת שתן שמאובחן בבדיקה. שתן עכור או כהה יכול גם הוא להוות תסמין.
  3. צריבה במתן שתן.
  4. כאב בעת מתן שתן.
  5. ריח חזק של השתן בעת הטלת שתן.
  6. תחושת דחיפות ורצון להטיל שתן.
  7. כמות מועטה של שתן בעת מתן שתן
  8. תחושה של בחילה או הקאה.
  9. ייתכן גם זיהום בדרכי השתן המלווים בצמרמורות.

לעיתים אבנים בכליות או חול בכליות נגרם ממצבים רפואיים כמו עוד, ויטמין D, מחסור בציטרט, עודף תוספי סידן, מחלת סרקואידוזיס, Hyperuricosuria וסרטן. אבנים בכליות נגרמות גם ממחלות מעי, תרופות כמו פוסיד, מחלת גאוט, אבני ציסטין וסינדרומים ומחלות גנטיות ואחרות.

אבחון עצמי לסימפטומים של אבנים בכליות ?

לפני שאתם ממהרים לאבחן את עצמכם ולטפל באבנים בכליות עם פטרוזיליה או בירה, היוועצו ברופא מומחה נפרולוגיה. אבנים בכליות הן תופעה רפואית המצריכה, כמו כל מצב רפואי לבצע אבחון מדויק ומקיף. גם אם תבחרו לאחר האבחון להשתמש בטיפולים טבעיים, עדיין כדאי להעזר ברפואה לאבחון מדויק. רבים ממהרים לבצע אבחון עצמי מהיר. רשת האינטרנט מאפשרת לנו לברר מידע רב. בכלל זה לערוך אבחון לעצמנו בלי שום הכשרה. זאת באופן המוביל לשגיאות אבחוניות.

אבחון עצמי של מחלת כליות, כמו אבנים בכליות הוא תהליך שגוי ביסודו. רופאים הם הגורם שנדרש לביצוע אבחון מהימן. מצבים רפואיים מצריכים בדיקות מקיפות. זאת כדי לוודא שאכן מדובר בבעיה רפואית זו.

אם אתם חושדים שמדובר באבנים בכליות למשל, כדאי לבצע קודם בדיקות רפואיות. אין למהר ולהסיק כי אתם סובלים מבעיה זו. בדיקות רפואיות לאבנים בכליות יאפשרו להבין האם מדובר בבעיה שחשבתם. או שהתסמינים מבטאים מצב רפואי אחר או משלים לבעיה. לכן חשוב לגשת לקבלת ייעוץ רפואי מתאים. אבחון עצמי אינו מומלץ ויכול להזיק.

בירה נגד אבנים בכליות ? טיפול באבנים בכליות עם פטרוזיליה? טיפוליים טבעיים מוצעים ברחבי האינטרנט בשפע. עם זאת כדאי לגשת לקבל אבחון רפואי. רופא נפרולוג יוכל לאבחן בעזרת רנטגן, CT בטן או אולטרסאונד את הבעיה. לא תמיד מדובר באבנים בכליות ובשלפוחית השתן בלבד. לעתים מדובר בבעיות רפואיות מורכבות יותר כמו אי ספיקת כליות. לעיתים מדובר במחלה אחרת שקשורה לכליות. לכן במקום לחפש טיפולים טבעיים לאבנים בכליות על בסיס אבחון עצמי, כדאי לקבל ייעוץ רפואי מנפרולוג.

מהם הגורמים, הטיפולים האפשריים ומה התסמינים של אבנים בכליות ?

סרטון אודות בעיית אבנים בכליות, מהם התסמינים של הבעיה, הגורמים והטיפולים. כתוביות בעברית.

 

דילוג לתוכן